پیام سپاهان
طرح جامع پدافند شهری در چهار شهر استان اصفهان اجرا می شود
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 19:02:44
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت : طرح جامع پدافند غیر عامل در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد و خمینی شهر اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، عبدالرسول صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل پدافند غیرعامل استان اصفهان افزود: درطرح جامع پدافند غیرعامل تمام سرمایه و دارایی های فیزیکی، معنوی، انسانی و سایبری شناسایی و در قالب سه سطح حیاتی، حساس و مهم سطح بندی می شود.
وی با بیان اینکه حوزه پدافند زیستی شامل انسان، آب، دام، کشاورزی و غذا و داروست ، گفت: با هر موضوعی که سلامت انسان و جامعه را تهدید کند برخورد و پیشگیری های لازم را انجام می دهیم.
صفری ادامه داد: مهم ترین موضوع در قرارگاه زیستی بیماری های مشترک انسان و دام از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت های قرارگاه سایبری گفت : کشور ما در معرض تهدیدات سایبری است به همین منظور پیشگیری و پیش بینی های لازم در این زمینه صورت می گیرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل اصفهان با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد حملات سایبری روزانه در دست نیست افزود : اقدامات زیادی برای نفوذ در سامانه های اداری ، دولتی و صنایع صورت می گیرد که بیشتر آن ها دفع می شود و حملات منجر به نفوذ به سرعت منعکس و اقدامات پدافندی انجام می شود.
وی همچنین ضمن تشریح پدافند شیمیایی گفت : استان اصفهان دارای شمار زیادی صنایع شیمیایی و هفت شهرک صنعتی پرخطر است که پدافند شیمیایی وظیفه دارد در این زمینه آیین نامه لازم را اجرا و اصول پدافندی را رعایت کند.
صفری با اشاره به راه اندازی و تجهیز اورژانس 2 منظوره اظهار داشت: این اورژانس در راستای مقابله با هرگونه آلودگی هسته ای و شیمیایی پیش بینی شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل اصفهان با اشاره به اینکه این اداره کل در تلاش است موضوع قرارگاه کالبدی و اقتصادی را به مجموعه پدافندها اضافه کند، افزود: پدافند قرارگاه اقتصادی با شناسایی دارایی و سرمایه های استان برای مقابله با تحریم ها و جنگ اقتصادی فعالیت می کند.
وی افزود: هم اینک یکی از اقدامات بیوتروریسم هدف گیری سلامت جامعه است بدین سبب سند ذخایر ژنتیکی استان و سند مرزبانی زمینی برای مقابله با تهدید احتمالی بررسی می شود.
صفری همچنین با اشاره به آلودگی رودخانه زاینده رود به مواد نفتی در سال های اخیر گفت : از همان زمان راه اندازی شبکه آب رسان موازی برای شبکه اضطراری در استان اصفهان در دست ساخت است اما مردم هم باید پیش بینی هایی برای ذخیره آب از جمله منبع و پمپاژ در نظر داشته باشند.
وی گفت: تهیه و اجرای طرح جامع رودخانه زاینده رود در حوزه پدافند غیرعامل تصویب شده است که از سد زاینده رود تا تالاب گاوخونی را پوشش می دهد.
صفری افزود: تبعات ناشی از خشکسالی از جمله فرونشست دشت ها، مهاجرت و فروچاله ها حائز اهمیت است و اگر پیشگیری صورت نگیرد با تهدیدات بیشتری مواجه خواهیم شد.
هشتم تا 14 آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
9913/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73515/طرح-جامع-پدافند--شهری-در-چهار-شهر-استان-اصفهان-اجرا-می-شود
بستن   چاپ