پیام سپاهان
ایسنا بررسی کرد
برخی از بازنشسته‌های شهرداری اصفهان را بشناسید
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 19:03:28
پیام سپاهان - بیست روز از فرصت تعیین شده از جانب مدیر کل حوزه شهردار اصفهان برای منع بکارگیری بازنشستگان گذشته و تنها بیست روز از فرصت تعیین شده توسط مجلس ایران باقی مانده اما هنوز هیچ مدیر بازنشسته‌ای با شهرداری اصفهان خداحافظی نکرده است.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، به موجب قانون منع به کارگیری بازنشستگان و بنابر پیمایش‌های این خبرگزاری، در شهرداری اصفهان، حداقل 9 نفر شامل 1 مدیرکل و هشت مشاور شهردار، باید وسایلشان را جمع و خود را برای آغاز استراحت‌های "پسا خدمت" آماده کنند.
قدرت‌الله نوروزی- شهردار اصفهان چندی پیش، در سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با شیوه اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری تحت مدیریت ایشان گفته بود "در میان مدیران و معاونان کسی مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شود؛ قانون می‌گوید کسانی که بازنشسته بوده‌اند و حالا سرکار آمده‌اند حق فعالیت ندارند، اما ما افرادی داریم که سن آن‌ها به بازنشستگی رسیده و طبق قانون بازنشسته خواهند شد و درصدد هستیم تا با جایگزینی مناسب، تغییراتی را انجام دهیم."
از طرفی محمدعلی صرامی- مشاور و مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای شهر اصفهان در دستورالعملی که روز بیست و چهارم مهرماه سال جاری ابلاغ کرده بود، آخرین مهلت به‌کارگیری بازنشستگان را تا پایان مهرماه تعیین کرده و نوشته بود "با توجه به ابلاغ اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به اطلاع می‌رساند کلیه مجموعه‌های مدیریتی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان مکلفند افراد مشمول این قانون را از خدمت منتزع و تا پایان مهرماه با آنها تسویه حساب نمایند."

بنابرین به نظر می‌آید شهردار اصفهان و شهرداری تحت امر ایشان برای ممانعت از بکارگیری بازنشستگان مصمم باشد. به خصوص که در مدت یک ساله این دوره از مدیریت شهر، میانگین سن مدیران شهرداری اصفهان بیش از یک‌سال و نیم پایین‌تر آمده است. با این حال و با وجود اینکه روزها از مهلت تعیین شده در نامه مدیرکل حوزه شهردار، گذشته است، هنوز هیچکس در شهرداری اصفهان بازنشسته نشده و هنوز مدیران بازنشسته بر مسندها نشسته‌اند.
اما با توجه به پایان مهلت تعیین شده از سوی مجلس شورای اسلامی و همچنین پایان ضرب‌العجل مشخص شده از جانب مشاور و مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای شهر اصفهان، همچنان همه بازنشستگان شهرداری اصفهان بر مسند‌های خود تکیه زده و خواه‌ناخواه رویکردهای بیات مدیریت دهه‌های گذشته را حفظ و مانع از جوانگرایی و توسعه می‌شوند. به همین دلیل خبرگزاری ایسنا- منطقه اصفهان اسامی این مدیران را منتشر می‌کند.
حسین جعفری- مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان
حسین جعفری از مدیران قدیمی اصفهان است. وی از مدیران مورد انتخاب مرتضی سقاییان‌نژاد- شهردار اسبق اصفهان و شهردار فعلی قم است. لینک رزومه حسین جعفری در تارنمای سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان غیر فعال بود اما او شهرداری قزوین و شهرداری ورزنه را در کارنامه دارد.
وی همچنین در فعالیت طولانی خود در شهرداری اصفهان، در بحث برانگیزترین پروژه‌های شهرداری از جمله ساخت بدنه شرقی چهارباغ عباسی، کفسازی دو محور طرفین چهارباغ عباسی، بازسازی میدان امام علی (ع) و احیا بخشی از ارگ شاه‌دژ در کوه صفه حضور داشت.
سید جمال الدین صمصام شریعت- دستیار شهردار اصفهان در امور عمرانی و شهرسازی
صمصام شریعت نیز یکی از مدیران کارکشته شهرداری اصفهان است. وی پیش از این معاون شهرسازی و معماری مهدی جمالی‌نژاد- شهردار سابق اصفهان بود. نکته جالب توجه در مورد او این است که چندماه پیش در حاشیه یک جلسه به خبرنگاران گفته بود تا شهریورماه 1397 بازنشسته می‌شود و حتی علاقمند به یک روز کار بیشتر نیست.
اکبر قائمی- مشاور شهردار اصفهان
در بازنشسته بودن اکبر قائمی همین کافی است که ایشان پیش از انقلاب اسلامی 2 ماه سرپرست شهرداری اصفهان بوده است. با این حال رزومه قابل استنادی از ایشان در تارنمای شهرداری اصفهان موجود نبود. در حکم انتصاب وی درباره تخصص ایشان برای مشاوره توضیحاتی داده نشده است. 
سیدرحیم مدنیان- مشاور امور فرهنگی شهردار
سیدرحیم مدنیان 8 سال مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان بوده. وی دوران خدمت خود را در آموزش و پرورش در سمت‌های مختلف سپری کرده است. 
رحیم مظاهری- مشاور امور روحانیون
مظاهری پیش از این نیز مشاور امور ایثارگران استاندار اصفهان بوده است. وی همچنین در سال 1380 مدیریت تخت فولاد اصفهان را در کارنامه دارد.
احمدرضا مهنام- مشاور شهردار در امور ورزش
مهنام مشاور ورزشی رسول زرگرپور- استاندار اصفهان بوده. وی همچنین عضویت در هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان را در کارنامه دارد و مدتی را نیز معاون ورزش و جوانان شهردار اصفهان بوده.
منوچهر مرادی - مشاور شهردار، حمید طالبی - مشاور امور ایثارگران و غلامرضا کیهانپور - بازرس ویژه شهردار نیز از جمله کسانی هستند که بنابر اطلاعات خبرگزاری ایسنا بازنشسته محسوب می‌شوند اما همچنان در این شهرداری مشغول به کار هستند.
گرچه پیش از این عنوان شده بود مشاوران شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند اما در قانون مصوب شده چیزی با این عنوان وجود ندارد. 
کدخبرنگار: 13051
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73516/برخی-از-بازنشسته‌های-شهرداری-اصفهان-را-بشناسید
بستن   چاپ