پیام سپاهان
اخبار کوتاه از اصفهان
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 22:33:52
پیام سپاهان - اصفهان - بانک پژوهش و ایده محیط زیست اصفهان راه اندازی شد، صادرات از اصفهان 39 درصد رشد داشت و تیم امدادی جمعیت هلال احمر نایین عازم خراسان رضوی شد از جمله برنامه های خبری روز چهارشنبه استان اصفهان است.
**بانک پژوهش و ایده محیط زیست اصفهان راه اندازی شد
رئیس اداره پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: به منظور آگاهی رسانی و بهره گیری از ایده های مردم، بانک های پژوهش و ایده این نهاد راه اندازی شده است.
کیوان نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در راستای اطلاع رسانی در زمینه اقدام های انجام شده در زمینه محیط زیست، این اداره کل به راه اندازی بانک پژوهش در سایت خود اقدام کرده است.
وی اظهارداشت : از این پس شهروندان جهت مشاهده طرح های انجام شده زیست محیطی توسط این اداره کل، صنایع بزرگ استان و دانشگاه های معتبر می توانند به سایت آن http://isfahan-doe.ir قسمت بانک پژوهش مراجعه کنند.
وی ادامه داد : همچنین این اداره کل به منظور بهره گیری از ایده های عموم مردم به ویژه علاقمندان به طبیعت و محیط زیست و افراد خلاق و صاحب ایده در مدیریت زیست محیطی کشور و جلب مشارکت فرهنگی و اجتماعی آنان در این خصوص، اقدام به راه اندازی بانک ایده های زیست محیطی نیز کرده است.
وی تصریح کرد: صاحبان ایده می توانند جهت ثبت ایده های زیست محیطی به قسمت بانک ایده در سایت اداره کل محیط زیست استان مراجعه و اقدام به ثبت ایده ی خود کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این سامانه ایده های نو و خلاق در زمینه محیط زیست دریافت که پس از بررسی و تایید توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، می-توانند به پروژه های اجرایی و کاربردی تبدیل شوند.
وی خاطرنشان کرد: ایده های ارسالی باید دارای ویژگی هایی نظیر تازگی، قابلیت اجرا، کارایی و اثربخشی باشند.
به گزارش ایرنا، اداره کل محیط زیست استان در سال جاری 10 طرح پژوهشی و تحقیقاتی را با همکاری برخی ازمرکز دانشگاهی آغازکرد که 8 طرح آن مربوط به زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی و 2 طرح نیز مربوط به تالاب شور گلپایگان است.
8114/
**صادرات از اصفهان 39 درصد رشد داشت
اصفهان- مدیرکل گمرک اصفهان گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 235 میلیون دلار کالا از استان به مقصد 96 کشور جهان صادر شده که از لحاظ وزن 15 درصد و از لحاظ ارزش 39 درصد رشد داشته است.
اسدالهل احمدی ونهری افزود : درهفت ماهه نخست سال جاری از اصفهان 1022 قلم کالا به وزن سه میلیون و 47 هزار تن صادر شده است.
وی عمده ترین کالاهای صادراتی از این استان را آهن و فولاد به ارزش 456 میلیون دلار، محصولات پتروشیمی 234 میلیون دلار، فرش 121 میلیون دلار و محصولات شیمی آلی 75 میلیون دلار برشمرد و اظهارداشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با 341 میلیون دلار و 28 درصد، افغانستان با 184 میلیون دلار و 15 درصد، امارات متحده عربی با 146 میلیون دلار و 12 درصد، عمان با 104 میلیون دلار و 8 درصد و پاکستان با 97 میلیون دلار و 8 درصد سهم ازکل صادرات استان داراست.
مدیرکل گمرک اصفهان تصریح کرد: 47 هزار و 47 تن کالا به ارزش 192 میلیون و 486 هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 21 درصد و از حیث ارزش 19 درصد کاهش یافته است.
احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در هفت ماه سال جاری ادامه داد: ماشین آلات مکانیکی 84 میلیون دلار، ماشین آلات برقی 21 میلیون دلار، اجزا و قطعات منفصله خودرو 17 میلیون دلار بوده است.
وی گفت: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با 25 درصد، ایتالیا با 16 درصد، آلمان با 14 درصد، فرانسه با 9 درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل گمرک اصفهان بیان کرد: طی این مدت از سه کشور اروپایی ایتالیا، آلمان و فرانسه بالغ بر 65 میلیون دلار کالا به مقصد گمرک اصفهان ارسال شده به طوری که 39 درصد از کل واردات گمرکات استان اصفهان را شامل می شود.
وی افزود: درهفت ماهه ابتدای سال جاری تعداد 147 هزار و 222 نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل 52 درصد کاهش داشته است.
در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه های امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی، این اداره کل با دارا بودن 138 کارمند، درهفت ماهه نخست سال جاری بالغ بریک هزار و 262 میلیارد و 370 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.
9913/6026/
**تیم امدادی جمعیت هلال احمر نایین عازم خراسان رضوی شد
اصفهان - رییس هلال احمر نایین گفت: تیم امدادی جمعیت هلال احمر نایین به نمایندگی ار استان جهت شرکت در طرح بزرگ پوشش امدادرسانی به زائرین پیاده ی علی بن موسی الرضا (ع) عازم خراسان رضوی شد.
ابراهیم عادل زاده نایینی به ایرنا گفت : این طرح که به مدت 10 روز از امروز در خراسان رضوی به مناسبت شهادت امام هشتم برگزار می شود تیم امدادی نایین با یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به همراه کادر درمانی عازم مشهد مقدس شد.
هر ساله بسیاری از مشتاقان زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مناسبت ایام شهادت آن حضرت با پای پیاده عازم مشهد الرضا می شوند.
شهرستان نایین 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
/6026/ 7136

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73521/اخبار-کوتاه-از-اصفهان
بستن   چاپ