پیام سپاهان
وزیر آموزش و پرورش:
600 کلاس خشت و گلی در سال تحصیلی جاری برچیده می شود
پنجشنبه 10 آبان 1397 - 17:03:18
پیام سپاهان - اصفهان - وزیر آموزش و پرورش گفت : تلاش می کنیم که 600 کلاس خشت و گلی باقی مانده در کشور تا پایان سال تحصیلی جاری (98 - 97) برچیده و تبدیل به کلاس های مقاوم برای تعلیم و تربیت دانش آموزان شود.
سید محمد بطحایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در گلپایگان افزود : در 6 ماه نخست امسال حدود 350 کلاس خشت و گلی در کشور تبدیل وضعیت یا تخریب و بازسازی شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه خیران در نیمه نخست امسال حدود چهار هزار کلاس درس را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند، اظهار داشت : پیش بینی می شود تا پایان سال تحصیلی جاری یکهزار و 200 کلاس درس دیگر نیز توسط خیران ساخته و تحویل داده شود.
بطحایی با بیان اینکه با وجود فشارهای اقتصادی موجود، خیران همچنان در مدرسه سازی مشارکت خوبی دارند، گفت : امسال از معدود سال هایی است که دولت همه تعهدات خود برای تامین 50 درصد سهم مشارکت در طرح های خیرساز آموزش و پرورش را به میزان پنج هزار میلیارد ریال تخصیص داد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سئوالی درباره مافیای کنکور در کشور توضیح داد : یکی از بزرگترین مافیاها که مانع هدایت اهداف آموزش و پرورش می شود، عادت به روش های گذشته و مقاومت در برابر تغییر روش هاست.
بطحایی ادامه داد : هرچند شرکت های مختلفی نیز هستند که به دلیل منافع اقتصادی خود مصرانه این جریان را تقویت می کنند.
وی گردش مالی این موسسه ها و هزینه هایی که برای برگزاری کلاس ها، آزمون ها و کتاب های کمک آموزشی می شود را حدود 40 تا 400 هزار میلیارد ریال تخمین زد و گفت : اگر این منابع به جای کارهای بیهوده در راه اصلی هزینه شود، تاثیر ماندگارتری در اصلاح جامعه و رفتارها و تقویت مهارت های زندگی به جا می گذارد.
بطحایی افزود : کلاس ها و آزمون های متعددی که علاوه بر مطالب و درس های مدرسه به دانش آموزان تحمیل می شود باعث وارد شدن فشارهای عصبی و روانی خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفر خود به گلپایگان گفت : در این سفر عملیات اجرایی پنج طرح آموزشی، اداری و رفاهی آغاز شد و در جلسه ای با حضور خیران مدرسه ساز شرکت کردم.
به گزارش ایرنا وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه به منظور بازدید از روند اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی و آموزشی و آغاز احداث چند طرح به گلپایگان در غرب استان اصفهان سفر کرد.
در این سفر عملیات احداث پنج طرح آموزشی با اعتبار 30 میلیارد ریال آغاز شد.
این طرح ها شامل احداث مدرسه 15 کلاسه مصطفی حبیب اللهی ، سالن اجتماعات چند منظوره هنرستان شهید بهشتی ، مدرسه 18 کلاسه اشرفی اصفهانی ، مدرسه 12 کلاسه مسکن مهر ، تکمیل ساختمان شماره 2 آموزش و پرورش و بازسازی مرکز آموزشی رفاهی شماره 2 فرهنگیان گلپایگان است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین با رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.
آیت الله محمد محمدی گلپایگانی در این دیدار وظائف وزارت آموزش و پرورش را خطیر دانست و گفت : این وزارتخانه بودجه های بیشتری نیاز دارد.
وی تاکید کرد :وزیرانی که بدون سابقه کار درآموزش و پرورش در راس این وزارت به کار گمارده می شوند ، موفق نیستند.
3011/7150

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73552/600-کلاس-خشت-و-گلی-در-سال-تحصیلی-جاری-برچیده-می-شود
بستن   چاپ