پیام سپاهان
بطحایی:
کنکور تیشه به ریشه تربیت صحیح می زند
پنجشنبه 10 آبان 1397 - 17:04:08
پیام سپاهان - وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر امروز در آموزش و پرورش می گوییم کنکور تیشه به ریشه تربیت صحیح می زند به این دلیل است که فضایی که کنکور به شیوه موجود ایجاد کرده اجازه نمی دهد مدرسه و معلم به هدف های تربیتی هم توجه کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در گلپایگان، سید محمد بطحایی صبح امروز(پنجشنبه) در بیستمین جشنواره مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: گلپایگان شهر عالم پروری است، فرهنگ این مرز و بوم و آموزش و پرورش در کشور مدیون گلپایگان است. اولین پله برای رسیدن به آموزش و پرورش توسعه یافته و مطلوب فضا و تجهیزات مناسب است. خیران مدرسه ساز طی سال های گذشته قدم های محکمی را برداشتند و بیش از نیمی از کلاس های درس که در سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت توسط خیرین ساخته شده است.
وی ادامه داد: عمارتی که خیران می سازند مشتی گچ، خاک و آجر نیست بلکه در ساختن فرهنگ و تمدن آینده کشور مشارکت می کنند. می توان در زیر چادر هم مشق علم و اخلاق را نوشت، اما براساس اصول تعلیم و تربیت فضا بخشی از آموزش و علم است حتی رنگ دیوار و فضای بازی برای دانش آموزان، زمینه تعلیم و تربیت را فراهم می کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در نظام تعلیم و تربیت فضا خود یک معلم است که فرآیند یادگیری را فراهم می کند و اگر ملاحظات تربیتی در آن رعایت نشده باشد فرآیند یادگیری را با اختلال مواجه می کند. تعلیم و تربیت و ایجاد شرایط تحصیل وظیفه دولت ها است، اما هیچگاه این تکلیف کامل ادا نشده و خیرین غیرتمندانه وارد میدان شدند، این بار را بر دوش کشیدند و جای خالی دولت را پرکردند.
بطحایی اضافه کرد: بچه ها باید در مدرسه زندگی کردن را تمرین کنند و امیدوارم روزی برسد که رئیس آموزش و پرورش به جای اینکه بگوید دانش آموزان در فلان سنجش رتبه برتر را کسب کردند بگوید دانش آموزان گلپایگان در مهربانی کردن، دستگیری از افتادگان و...رتبه برتر را کسب کرده اند. فرزندان ما باید صداقت را تمرین کنند و آن کسی که صادق تر است مدال تشویق بر گردن بیندازد.
وی تصریح کرد: آزمون های متعدد یکی از موانعی است که به شدت اهداف تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داده است. آنقدر توجهمان به ساحت علم در سطح حافظه محوری زیاد شده که جوانب دیگر را فراموش کرده ایم ، یادمان رفته که بچه ها باید صبوری کردن و سخنوری را هم یاد بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: اگر امروز در آموزش و پرورش می گوییم کنکور تیشه به ریشه تربیت صحیح می زند به این دلیل است که فضایی که کنکور به شیوه موجود ایجاد کرده اجازه نمی دهد مدرسه و معلم به هدف های تربیتی هم توجه کنند. لازم است دانش آموزان مهارت هایی را آموزش ببینند که دیگر نیاز نباشد بعد از ازدواج پله های دادگاه را برای طلاق بالا و پایین بروند گرچه غیر از آموزش و پرورش نهاد ها و ارگان های دیگر هم در این راستا نقش دارند.
بطحایی ادامه داد: برای من به عنوان عضو دولت بسیار جای تاسف است که در بازدیدهایم در شهرهای مختلف می بینم که فلان دستگاه دولتی ساختمان زیبا و شکیلی دارد، اما در کنار آن مدرسه ای قرار دارد که باران از سقف آن چکه می کند و حیاط آن آسفالت ندارد.
وی بابیان اینکه آینده جامعه در مدارس ساخته می شود یادآورشد: اگر بخواهیم در آینده مراجع قضایی خلوت باشند باید در مدرسه اقدامات لازم انجام شود که این امر نیازمند بسیج عمومی در سطح جامعه است، همه باید ایمان بیاوریم که تا مدرسه درست نشود اعتیاد، مشکلات اجتماعی و... در آینده کم نمی شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: استاندار و فرماندار خیابانی را آسفالت می کنند، اما کسی کاری ندارد که سقف مدرسه ای در حال خراب شدن است. پس این مسئله باید به مطالبه عمومی تبدیل شود تا موانعی که سبب شده آموزش و پرورش از هدف های اصلی خود دور شود، از میان برداشته شود.
بطحایی با اشاره به روز 13 آبان خاطرنشان کرد: امیدواریم سرافکندگی بیشتر استکبار را در مسیری که دشمن ناجوانمردانه در پیش گرفته است شاهد باشیم و روزی شاهد باشیم که استکبار به ویژه آمریکا که نماد آن ها است سرافکنده باشد، دشمنی ها خاتمه یابد و مظلومان با آرامش نفسی بکشند.
به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم از خیران مدرسه ساز شهرستان گلپایگان تجلیل شد.
کد خبرنگار:13083
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73558/کنکور-تیشه-به-ریشه-تربیت-صحیح-می-زند
بستن   چاپ