پیام سپاهان
امام جمعه اردستان:
مواضع آمریکا ناشی از فقدان شناخت مردم ایران است
پنجشنبه 10 آبان 1397 - 20:14:48
پیام سپاهان - کاشان - امام جمعه اردستان گفت: موضع گیری های امروز برخی کوردلان آمریکایی ناشی از فقدان شناخت دقیق آنها از ملت ایران و بزرگی اسلام می باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری روز پنجشنبه در آیین یادواره 100 شهید فرهنگی و اهل قلم اردستان بیان کرد: برخی ایران را متهم به استفاده از کودکان در جنگ می کنند، در حالی که بسیاری از فرزندان این کشور با درک عمیق شرایط خود عاشقانه به جبهه ها می رفتند.
وی با اشاره به شهید حسین فهمیده افزود: حماسه ای که این شهید به عنوان یکی از دلیرمردان ایرانی بپا کرده و با شهادتش هراس در دل دشمنان بعثی انداخت، درس بزرگی برای جامعه بود.
امام جمعه اردستان عنوان کرد: 83 نفر از 100 شهید فرهنگی و اهل اقلمی که امروز یادواره آنها برگزار می شود، دانش آموزانی مانند شهید فهمیده بودند که جان خود را برای ایران و اسلام فدا کردند.
وی اضافه کرد: امروز باید وصیت نامه این شهدا بازخوانی شده و درس زندگی از آن استخراج شود که با وجود سن کم بر محور نماز، حجاب و پیروی از ولایت فقیه تاکید داشتند.
مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در این یادواره گفت: شهدا الگوی عقلانیت دینی، مدافع حقانیت و عدالت بودند که در دوران دفاع مقدس با تسبیح خداوند در راه اعتلای اسلام محمدی جهاد کردند.
عیسی شفیعی افزود: امروز دشمنان تلاش دارند تا با مشغول کردن جوانان به فضای مجازی و مسائل خلاف عرف، آنها را از دانش آموزی و هدف های مقدس دور کنند.
وی بیان کرد: سربلندی امروز اسلام و مسلمانان، امنیت و پیشرفت کشور همه نتیجه خون شهدا است و دانش آموزان مساله رعایت حجاب و عفاف و تلاش در راه دانش برای رویارویی با دشمنان را به جد پیگیر باشند.
نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه شهدا را گنجینه های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شهدا درس آزادگی، مقاومت، اخلاص، صبر و از خودگذشتگی در مسیر الهی را از حضرت امام حسین (ع) آموختند و جوانان امروز ادامه دهنده آن راه هستند.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد اضافه کرد: نسل جدید به علت دلبسته نبودن به مسائل دنیوی، می تواند گام های بزرگی در راه آرمان ها بردارد مانند جوانان و نوجوانانی که به عنوان مجاهد فی سبیل الله در دفاع مقدس شرکت کردند.
وی تصریح کرد: جهاد نفس نیز بسیار مهم و دشوار است که امید می رود جوانان امروز مانند شهدای جنگ تحمیلی با احساس مسئولیت در پیشگاه الهی، در این مبارزه و همچنین مسیر تقویت اسلام و نظام سربلند شوند.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان 320 شهید، 550 جانباز و 44 آزاده سرافراز تقدیم ایران اسلامی کرده است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73565/مواضع-آمریکا-ناشی-از-فقدان-شناخت-مردم-ایران-است
بستن   چاپ