پیام سپاهان
تصمیم از بالا، چالش آموزش و پرورش را برطرف نمی کند
پنجشنبه 10 آبان 1397 - 23:37:00
پیام سپاهان - اصفهان - وزیر آموزش و پرورش با بیان این که این وزارتخانه با انبوهی از مشکلات مزمن و قدیمی مواجه است، گفت : تا زمانی که تصمیم گیری در آموزش و پرورش از بالا به پایین باشد مشکلات همچنان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی عصر روز پنجشنبه در نشست صمیمی با فرهنگیان خوانسار در فرهنگسرای خانواده این شهرستان افزود : دولت و حاکمیت نظام اسلامی پول زیادی برای آموزش و‌ پرورش خرج می کند اما این اعتبارات بازدهی و اثر بخشی خیلی کمی دارد.
وی بیان کرد : اکنون 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، مقاوم سازی و بهسازی است که به 900 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی اظهارداشت: مشکل فضا و تجهیزات آموزشی در طول 35 سال گذشته و حتی قبل از انقلاب هم وجود داشت باید راه جدیدی برای حل این مسائل پیدا کرد در صورتی که بخواهیم مثل گذشته برای حل مشکلات استفاده کنیم تا 40 سال آینده با این فهرست از مشکلات مواجه خواهیم بود.
بطحایی با اشاره به ساختار آموزشی، مدیریت و نحوه اداره این نهاد آموزشی، تصریح کرد : برای رفع مشکل 30 درصد مدارس باید اعتبارات 2 سال کل این نهاد را متوقف کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : نیروی انسانی حرف اول را در تحول می زند و هیچ تحولی در آموزش و پرورش تا زمانی که این نیرو نخواهد و نتواند، محقق نمی شود.
وی با بیان این که تعداد دانش آموزان امسال 6 درصد از سال گذشته بیشتر شد، اضافه کرد : : امسال 14 میلیون و 23 هزار و 236 دانش آموز وارد مدارس شدند و این تعداد تا 6 سال آینده به 16 میلیون نفر خواهد رسید.
به گفته وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم به موازات انجام و اجرای سایر اقدامات به امور جاری آموزش و پرورش هم توجه شده است.
وی با اشاره به این که تمرکز شدیدی در تصمیم گیری های آموزش و پرورش وجود دارد، اضافه کرد: اولین اقدام برای حل مسائل این وزارتخانه تمرکز زدایی و توجه به مدرسه محوری است که در دولت دوازدهم مورد توجه قرار گرفته است.
بطحایی ادامه داد : فرماندار هر شهرستان با تغییر شرایط موجود، باید مسوول حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش آن منطقه باشد.
وی به طرح رتبه بندی در نهاد آموزشی اشاره کرد و گفت: این طرح شرایطی را فراهم می کند که پرداختی به نیروی انسانی بر اساس شایستگی، موفقیت، سابقه و خدمت در شهرستانهای دورتر افزایش می یابد که امید است این طرح در سال جاری به تصویب برسد و بتوانیم آنرا اجرایی کنیم.
وی با اشاره به این که هیچ مساله ای در آموزش و پرورش غیر قابل حل نیست، افزود: در صورتی که جرات و جسارت برای یافتن راه حل و عبور از‌ مشکلات نداشته باشیم همچنان سر جای خودمان خواهیم ایستاد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که باید جرات و جسارت جراحی در آموزش و پرورش را حتی به قیمت استیضاح داشته باشیم ، اضافه کرد : کشور ما شایستگی برخورداری از آموزش و پرورش پیشرفته تر از این را دارد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری بعنوان پشتوانه های ارزشمند نظام اسلامی، همواره پیگیر حل مسائل آموزش و پرورش هستند.
به گزارش ایرنا وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه به منظور بازدید از روند اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی و آموزشی و آغاز احداث چند طرح به گلپایگان در غرب استان اصفهان سفر کرد.
در این سفر عملیات احداث پنج طرح آموزشی با اعتبار 30 میلیارد ریال آغاز شد.
این طرح ها شامل احداث مدرسه 15 کلاسه مصطفی حبیب اللهی ، سالن اجتماعات چند منظوره هنرستان شهید بهشتی ، مدرسه 18 کلاسه اشرفی اصفهانی ، مدرسه 12 کلاسه مسکن مهر ، تکمیل ساختمان شماره 2 آموزش و پرورش و بازسازی مرکز آموزشی رفاهی شماره 2 فرهنگیان گلپایگان است.
7150/7138

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73572/تصمیم-از-بالا،-چالش-آموزش-و-پرورش-را-برطرف-نمی-کند
بستن   چاپ