پیام سپاهان
میزگرد 'واکاوی بحران خاموش ریزگرد' در ایرنا کاشان برگزار شد
پنجشنبه 10 آبان 1397 - 23:37:38
پیام سپاهان - کاشان - میزگرد 'واکاوی بحران خاموش ریزگرد' در کویرهای شمال استان اصفهان با حضور جمعی از کارشناسان، مسئولان و استادان دانشگاه عصر پنجشنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان کاشان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، رضا شفیعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، اللهیار دولتخواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل، مهدی بازرگانی پور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، جواد رحمتی رئیس انجمن زمین شناسی آران و بیدگل و محسن سلطان محمدی عضو انجمن حافظان محیط زیست آران و بیدگل در این میزگرد حضور یافت.
این کارشناسان خشکسالی های چند سال گذشته، افت شدید سطح آب های زیرزمینی، قطع گسترده درختان و قاچاق چوب در کویر، خشک شدن دریاچه نمک، فقدان توجه و اعتبار مورد نیاز برای طرح های بیابان زدایی، تامین نشدن حق آبه ها و بهره برداری بی ضابطه از کویر را از جمله علت های شدت گرفتن پدیده فرسایش خاک و افزایش ریزگردها در نقاطی مانند شهرستان آران و بیدگل برشمردند.
آنها در این میزگرد با تاکید بر لزوم اقدام های اساسی، خواستار توجهی ویژه به موضوع مبارزه با ریزگردها در نقاط کویری شمال استان اصفهان به عنوان چالشی ملی از سوی افکار عمومی شدند.
همچنین شناسایی کانون های بحران، نهالکاری و ایجاد نوار سبز در کانون های فعال تولید ریزگرد با مشارکت تشکل های غیر دولتی و سایر قشرهای مردمی از سوی این کارشناسان مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، آران و بیدگل با وسعت 610 هزار هکتار در حاشیه کویر مرنجاب، کویر سیازگه و دریاچه نمک دارای 102 هزار هکتار کانون بحران بوده و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آتی انتشار می یابد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73573/میزگرد-'واکاوی-بحران-خاموش-ریزگرد'-در-ایرنا-کاشان-برگزار-شد
بستن   چاپ