پیام سپاهان
مهرعلیزاده: طرح های مبحث آب نباید تک بعدی باشند
جمعه 11 آبان 1397 - 10:56:48
پیام سپاهان - استاندار اصفهان گفت: به جای پراختن به طرح های کوچک و بدون مطالعه، تصمیم بر اجرای طرح هایی گرفته شد که ضمن عملی بودن بتواند مشکلات حداقل دو دهه آینده اصفهان را در خصوص آب حل و فصل کند.
به گزارش ایسنا – منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در اولین جلسه شورای مشورتی آب، محیط زیست و میراث فرهنگی استاندار، اظهار کرد: این شورا می تواند مسیری برای آغاز یک حرکت جدی را مشخص و در تصمیم گیری های صحیح کمک شایانی به عالی ترین مقام استان کند.
وی با بیان اینکه طی یک مطالعه ی دقیق یک ساله به این نتیجه رسیده ایم که اگر طرح های مطالعه شده فنی در استان در مبحث آب اجرایی نشود، اصفهان با خطرات بسیار بزرگی روبرو خواهد بود، افزود: بارگذاری های زیاد ولی بدون رعایت مسائل فنی و بدون مطالعه جامع در گذشته، مشکلات عمده ای را برای اصفهان ایجاد کرده است.
مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: اینکه میزان آب موجود در پشت سد در پایان سال آبی، از 50 سال پیش 1.2 میلیارد متر مکعب امسال به 170 میلیون متر مکعب رسیده است، به هیچ وجه اتفاقی نیست.
استاندار اصفهان افزود: به جای پراختن به طرح های کوچک و بدون مطالعه، تصمیم بر اجرای طرح هایی گرفته شد که ضمن عملی بودن بتواند مشکلات حداقل دو دهه آینده اصفهان را در خصوص آب حل و فصل کند.
وی با تاکید بر اینکه طرح ها نباید تک بعدی باشند و در این راه لازم است مردم را با خود همراه کنیم، افزود: اکثر افراد برای حل مشکل زاینده رود، تامین منابع آب جدید را مورد توجه قرار می دادند که این طرح های هفتگانه علاوه بر تامین منابع آب جدید، موارد بسیار دیگری را نیز در بر گرفته است.
مهرعلیزاده با بیان اینکه ممکن است این طرح ها با ایراداتی همراه باشد، تصریح کرد: فعالیت ها باید از نقطه ای آغاز شود و باید ایرادات را برطرف نماییم نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.
استاندار اصفهان یکی از ویژگی های این طرح ها را عدم وابستگی به بودجه های دولتی برشمرد و افزود: این هفت طرح بایکدیگر کاملا تناسب و تجانس دارد و جامعیت لازم نیز مشاهده می شود.
همچنین قربانعلی قائمی، مشاور عالی استاندار نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیریت استان از مدت ها قبل درصدد تشکیل شورای مشورتی در سه حوزه آب، محیط زیست و میراث فرهنگی بوده است و گرچه کارهای مقدماتی کوتاهی در این خصوص انجام شده است، ولی در این سطح تاکنون بی سابقه بوده و خوشبختانه هم اکنون انجام گرفته است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73578/مهرعلیزاده--طرح-های-مبحث-آب-نباید-تک-بعدی-باشند
بستن   چاپ