پیام سپاهان
خشکسالی 780 میلیارد ریال به کشاورزی تیران و کرون خسارت زد
شنبه 12 آبان 1397 - 7:58:08 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت : خشکسالی 780 میلیارد ریال در سال زراعی گذشته به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد کرده است.
محسن حاج عابدی افزود : با وجود این که 90 درصد از اراضی کشاورزی تیران و کرون بیمه بود اما تاکنون هیچ خسارتی به کشاورز پرداخت نشده است.
وی بیان کرد : برای کمک به کشاورزان و جلب مطالبات این قشر از شرکت بیمه موضوع از طریق ستاد هماهنگی مدیریت بحان شهرستان و اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیگیری شده که پرداخت غرامت تا پایان امسال وعده داده شده است.
وی با بیان این که بیش از چهار هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی منطقه زراعی است، خاطرنشان کرد: تولید در بیش از 2 هزار و 400 هکتار آن کاهش و بیش از هزار 600 هکتار آن رها شده که بر این اساس تولید این بخش شش هزار و 500 تن کاهش یافت.
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون یادآورشد: خسارت ناشی از خشکسالی در بخش زراعی 330 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی به مساحت بیش از چهار هزار و 500 هکتاری باغ ها منطقه اشاره و اضافه کرد : خشکسالی به کاهش عملکرد تولید در بیش از هزار و 800 هکتار باغ ها و از بین رفتن 2 هزار هکتار از این اراضی منجر شده است.
وی از کاهش بیش از 10 هزار تن محصول باغی در تیران و کرون خبر داد و گفت : خسارت وارده به این بخش 450 میلیارد ریال بوده است.
حاج عابدی استفاده از روش های نوین آبیاری، توسعه گلخانه ای، کاشت گیاهان دارویی و دانه های روغنی را مهمترین راهکار برای خورج از رکود در کشاورزی این شهرستان اعلام کرد و افزود: روش های سنتی در شرایط فعلی پاسخگو نیست و معیشت مردم این منطقه را با چالش روبرو می کند.
شهرستان تیران و کرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته که دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سه هزار نفر در این بخش فعالیت دارند.
بادام، گردو، انگور، انار، زردآلو، آلبالو، هلو، زعفران، سبزی و صیفی گلخانه ای از مهمترین محصولات کشاورزی این شهرستان است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73606/خشکسالی-780-میلیارد-ریال-به-کشاورزی-تیران-و-کرون-خسارت-زد
بستن   چاپ