پیام سپاهان
مهمترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته ای که گذشت
شنبه 12 آبان 1397 - 7:58:51 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- تداوم موفقیت سپاهان و ناکامی های ادامه دار ذوب آهن، خواهران منصوریان جام جهانی ووشو را با پیروزی آغاز کردند، برترین های دوچرخه سواری تایم تریل جاده در اصفهان مشخص شدند از مهمترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته گذشته بود.
  هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشور با تداوم موفقیت سپاهان برای نزدیکی به صدر جدول و ناکامی مجدد ذوب آهن برای کسب امتیاز کامل به پایان رسید.
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با جذب نمازی مربی سابق تیم ملی و از مربیان بین المللی امید آن را داشت که در این رقابت ها نتایج خوبی کسب کند ولی به گواه کارشناسان با وجود بازی های خوبی که انجام می دهد در نتایج ضعیف عمل کرد.
فروش چند بازیکن اصلی این تیم در ابتدای فصل، عدم تمرکز بازیکنان در ضربات نهایی ، اشتباهات داوری و نبود مهاجم شش دانگ از جمله مهمترین موضوعات محوری صحبت های امید نمازی در باره نتایج این تیم در رقابت های فصل جاری است.
ذوب آهن با وجود شایستگی های خوبی که داشت عصر پنجشنبه گذشته، در هفته دهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با تیم پیکان با هدایت مجید جلالی مساوی کرد تا دستاوردی جز یک امتیاز دریک بازی خانگی نداشته باشد وبا قرار گرفتن در رتبه نهم با 11 امتیاز، چشم به دیدارهای آینده خود بدوزد.
**حضور بازیکنان فوتسال در لیگ چین به سود تیم ملی نیست
قائم مقام باشگاه گیتی پسند اصفهان گفت: حضور بازیکنان فوتسال ایران در لیگ کشورهایی نظیر چین باعث افت آنان و در نتیجه ضعف تیم ملی ایران می شود.
محمدحسین عراقی زاده اظهارداشت: لیگ فوتسال بسیاری از کشورها مانند چین از لحاظ کیفی از مسابقات برگزار شده در ایران پایین تر است، بنابراین نباید انتظار داشت که بازیکنی که در آن لیگ خارجی توپ می زند آمادگی مناسبی داشته باشد.
وی اضافه کرد: همین امر ضعف تدریجی تیم ملی فوتسال ایران را رقم خواهد زد، در نتیجه باید شرایطی مهیا کرد که پیشنهاد های مالی سبب ترغیب بازیکنان به حضور در کشورهای ضعیف تر نشود.
**خواهران منصوریان جام جهانی ووشو را با پیروزی آغاز کردند
الهه و شهربانو منصوریان ووشوکاران اصفهانی تیم ملی، کار خود را در جام جهانی با برتری مقابل حریفان شروع کردند.
فدراسیون ووشو روز شنبه اعلام کرد: در وزن 52 کیلوگرم الهه منصوریان برابر «ادینا پرادو» از برزیل در همان راند نخست با امتیاز عالی به برتری دست یافت تا شروعی ایده آل داشته باشد.
در وزن 65 کیلوگرم شهربانو منصوریان توانست در رقابت با «عطیه لویزا» از الجزایر با ارائه مبارزه ای تماشایی حریف را ناک اوت کرده و صاحب برتری شود.
در وزن 75 کیلوگرم «فریناز نذیری» که نخستین تجربه ملی خود را پشت سرمی گذارد برابر «اوگنیا استاپنووا» از روسیه ایستاد و در پایان 2 راند مبارزه جانانه با پیروزی میدان را ترک کرد تا او نیز آغاز خوبی داشته باشد.
**خواهران منصوریان دومین مدال طلای خود در جام جهانی کسب کردند
الهه منصوریان ساندا کار اصفهانی موفق شد پس از خواهرش شهربانو مدال طلای جام جهانی ووشو را به گردن آویزد.
فدراسیون ووشو روز یکشنبه اعلام کرد الهه منصوریان که روز گذشته برابر «ادینا پرادو» از برزیل به برتری دست یافته بود در دومین مبارزه خود به مصاف «یاسمین سیدی» از الجزایر رفت و در همان راند نخست با امتیاز عالی حریف را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.
روز گذشته نیز شهربانو منصوریان دیگر سانداکار اصفهانی به نشان طلای وزن 65 کیلوگرم ساندای بانوان رسیده بود.
از سری رقابت های رقابت های صبح امروز همچنین فریناز نذیری، محسن محمدسیفی و میلاد عارفی مقام با برتری برابر حریفان به مدال طلا دست یافتند تا تعداد نشان های زرین تیم کشورمان به پنج برسد.
**ورزشکاران معلول با بی مهری مواجه اند
مدال آور رشته ورزشی تیراندازی با کمان بازی های پاراآسیایی جاکارتا از بی توجهی مسئولان کشور نسبت به ورزشکاران و قهرمانان معلول گلایه کرد.
هادی نوری افزود: دولت توجه و حمایت های مادی و معنوی ویژه ای از قهرمانان مسابقات بین المللی می کند ولی این توجه و حمایت ها شامل معلولان نمی شود.
وی بیان کرد: معلولان برای کسب موفقیت شرایط سخت و دشواری را تحمل می کنند اما در مقایسه با سایر قهرمانان از حمایت و توجه کمتری برخوردار هستند.
نوری با بیان اینکه بی مهری و بی توجهی به جامعه معلولان ناامیدی را به همراه دارد، تصریح کرد: قهرمانان معلول با همه محدودیت های جسمی اما با کسب مدال و مقام قهرمانی همواره ثابت کرده اند که کمتر از سایر قهرمانان نیستند.
**مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس در اصفهان آغاز شد
مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس زیر 13 سال دختران و پسران روز چهارشنبه در خانه تنیس ملل اصفهان آغاز شد.
‎رئیس هیات تنیس استان اصفهان در این ارتباط گفت: ‎در این مسابقات چهار روزه هشت دختر و هشت پسر حضور دارند و از هر گروه 3 نفر برای حضور در تیم ملی و شرکت در رقابت های قهرمانی غرب آسیا انتخاب می شوند.
وی پیش بینی کرد که مهرانا سلیمانی پور تنیسور اصفهانی شانس زیادی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضور در مسابقات آسیا داشته باشد.
فرهاد رحیمی ادامه داد: مسابقات تنیس نونهالان و نوجوانان کشور نیز در رده های سنی زیر 10، 12 و 14 سال کشور در باشگاه تنیس پرواز اصفهان آغاز شده است.
‎وی اضافه کرد: این مسابقات با حضور 160 شرکت کننده از 18 استان کشور در 6 روز متوالی ادامه دارد.
**برترین های دوچرخه سواری تایم تریل جاده در اصفهان مشخص شدند
نفرات برتر مرحله دوم لیگ برتر دوچرخه سواری باشگاه های کشور روز پنجشنبه در بخش تایم تریل جاده در اصفهان مشخص شدند.
در این رقابت ها که در جاده نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان به مسافت 30 کیلومتر و با حضور 16 دوچرخه سوار برگزار شد، بهنام آرین از تیم پیشگامان کویر یزد مقام قهرمانی را کسب کرد، امیر کلاهدوز دیگر رکابزن تیم پیشگامان کویر یزد بر سکوی دوم ایستاد و محمد گنج خانلو از تیم فولاد مبارکه سپاهان رده سوم را کسب کرد.
رئیس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در لیگ برتر دوچرخه سواری کشور 14 باشگاه حضور دارند که در این مرحله از مسابقات تیم های عقاب تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، پیشگامان کویر یزد، بالابان چابهار، امید نیا مشهد، شهرداری تبریز، گون آی تبریز و هیات زنجان حضور پیدا کرده اند.
**افزایش مراحل لیگ دوچرخه سواری به آمادگی ورزشکاران کمک می کند
قهرمان دوچرخه سواری تایم تریل جاده کشور گفت: تعداد مراحل لیگ باشگاه های کشور باید از سه مرحله به چهار یا پنج مرحله افزایش پیدا کند، زیرا این امر ارتقای سطح کیفی و آمادگی رکابزنان و در نتیجه موفقیت تیم ملی را در پی خواهد داشت.
بهنام آرین روز پنجشنبه افزود: تعداد مسابقاتی که هم اکنون در کشور برگزار می شود، میزان آمادگی دوچرخه سواران را به مرز مطلوب نمی رساند و رویارویی با حریفان خارجی را دشوار می کند.
وی ادامه داد: ایران از استعدادهای خوبی در رشته تایم تریل برخوردار است، اما باید بیشتر به این قابلیت ها توجه شود و برای ارتقای آن برنامه ریزی کرد.
قهرمان دوچرخه سواری ایران اضافه کرد: چنانچه فدراسیون و وزارت آموزش پرورش بتوانند همکاری های خود را توسعه دهند، ظرفیت ها و استعدادهای این رشته از درون مدارس بهتر شناسایی می شود.
**2 اصفهانی به تیم ملی فوتبال ساحلی فراخوانده شدند
امیرحسین اکبری و مهدی شیرمحمدی بازیکنان اصفهانی برای اعزام به مسابقات جام بین قاره ای جهان به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی فرا خوانده شدند.
هشتمین دوره رقابت های جام بین قاره ای فوتبال ساحلی جهان 15 تا 19 آبان امسال در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود.
محمد احمدزاده، مسلم مسیگر، مصطفی کیانی، حمید بهزادپور، محمد مرادی، محمد معصومی زاده، علی میرشکاری، پیمان حسینی و سعید پیرامون دیگر نفرات دعوت شده از سوی مارکو اوکتاویو سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران هستند.
امیرحسین اکبری بازیکن اصفهانی تیم ملی فوتبال ساحلی روز پنجشنبه در همین ارتباط گفت: ایران با تیم های ملی روسیه، آمریکا و تاهیتی همگروه است و روسیه حریف اصلی و قدیمی ایران در مسابقات خواهد بود.
**تیم هندبال بانوان ذوب آهن، سپاهان را شکست داد
بانوان هندبالیست ذوب آهن اصفهان روز جمعه در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان کشور، تیم فولاد مبارکه سپاهان را با نتیجه 20 بر 17 شکست دادند.
تیم هندبال بانوان ذوب آهن با پیروزی در این دیدار که در ورزشگاه ملت اصفهان برگزار شد، هفت امتیازی شد و در رده چهارم لیگ برتر و تیم فولاد مبارکه سپاهان با 6 امتیاز در رده پنجم قرار گرفتند.
تیم های تاسیسات دریایی تهران با 14 امتیاز، شهید چمران لارستان با 12 امتیاز و نفت و گاز گچساران با 9 امتیاز در رده اول تا سوم لیگ برتر هندبال بانوان ایران قرار دارند.
تیم های تاسیسات دریایی، شهید چمران لارستان، نفت و گاز گچساران، ذوب آهن اصفهان، فولاد مباکه سپاهان، پتروآموت بوشهر، اشتادسازه طرقبه شاندیز و هیات هندبال البرز در رقابت های لیگ برتر بانوان حضور دارند.
**سپاهان 2 مدال لیگ دوچرخه سواری استقامت جاده را کسب کرد
رکابزنان تیم فولاد مبارکه سپاهان روز جمعه موفق به کسب مدال های طلا و برنز لیگ دوچرخه سواری باشگاه های کشور در ماده استقامت جاده در اصفهان شدند.
در این مسابقات که در حاشیه پارک ها و پل خواجو اصفهان به مسافت 70 کیلومتر و با حضور 60 رکابزن برگزار شد، محمد گنج خانلو از تیم سپاهان قهرمان شد، بهنام آرین از تیم پیشگامان کویر یزد رتبه دوم را به دست آورد و محسن رحمانی دیگر رکابزن سپاهانی بر سکوی سوم ایستاد.
رئیس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری  افزود : در لیگ برتر دوچرخه سواری کشور 11 باشگاه حضور دارند که در این مرحله از مسابقات تیم های عقاب تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، پیشگامان کویر یزد، بالابان چابهار، امید نیا مشهد، شهرداری تبریز، مس کرمان، گون آی تبریز و هیات زنجان حضور پیدا کردند.
**رانندگان مواظب ورزشکاران دوچرخه سوار باشند
قهرمان دوچرخه سواری استقامت جاده گفت: جاده های بیرون شهر تنها مکان تمرین دوچرخه سواران و ملی پوشان است و از رانندگان می خواهیم هوای این ورزشکاران را داشته باشند.
محمد گنج خانلو افزود : از مردم می خواهیم با دوچرخه سوارانی که در جاده ها مشغول تمرینند رفتار بهتری داشته باشند، زیرا این رکابزنان همان اعضای تیم ملی هستند که برای کسب افتخار برای ایران تلاش می کنند.
وی تاکید کرد که تعداد مراحل لیگ باشگاه های کشور باید از سه مرحله به مراحل بیشتری افزایش یابد تا سطح کیفی و آمادگی رکابزنان و در ادامه موفقیت های تیم ملی محقق شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/73608/مهمترین-رویدادهای-ورزشی-اصفهان-در-هفته-ای-که-گذشت
بستن   چاپ