پیام سپاهان
سلیمی: دور جدید تحریم‌های آمریکا جنبه تبلیغاتی دارد
شنبه 12 آبان 1397 - 11:35:07
پیام سپاهان - یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فکر و اندیشه داشته باشیم قطعاً آمریکا عقب‌نشینی می‌کند چرا که اگر جلوی صادرات نفت ایران گرفته شود بسیاری از کشورها نمی‌توانند کسری خود را جبران کنند.
اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در خصوص دور جدید تحریم‌های آمریکا از فردا و تأثیر آن بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: بحث تحریم‌ها جدید نیست و از اول انقلاب این تحریم‌ها اعمال می‌شده است. قبل از برجام هم تحریم‌ها بود و نظرشان این بود که صادرات نفت ایران به صفر برسد که البته موفق نشدند. آمریکا در چرخشی آشکار هشت کشور را که با ایران مبادله نفتی دارند از تحریم‌ها معاف کرد و این نشان می‌دهد که از همین الان سیاست به صفر رساندن نفت ایران شکست خورده است.
وی افزود: بنابراین اگر مدیریت و انسجام داخلی خود را حفظ کنیم و منابع اقتصادی خود را به خوبی مدیریت کنیم می‌توانیم اقتصادمان را اداره کنیم. اگر فکر و اندیشه داشته باشیم قطعاً آمریکا عقب نشینی می‌کند چرا که اگر جلوی صادرات نفت ایران گرفته شود بسیاری از کشورها نمی‌توانند کسری خود را جبران کنند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اتحاد و همدلی در کشور باید حفظ شود. در بعد روانی، آمریکا در تحریم‌های گذشته تمام تلاش خود را کرده است. دولت تمهیدات لازم را برای ذخیره مواد غذایی و منابع ارزی اندیشیده است و می‌توانیم برای ماه‌ها احتیاجات کشور را رفع کنیم.
سلیمی خاطرنشان کرد: بنابراین دور جدید تحریم‌های آمریکا که از فردا یکشنبه اعمال می‌شود بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. تأثیر این تحریم‌ها بر قیمت ارز محسوس نخواهد بود و تأثیر جزئی دارد. بنابراین ممکن است قیمت دلار کمی افزایش داشته باشد.
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73621/سلیمی--دور-جدید-تحریم‌های-آمریکا-جنبه-تبلیغاتی-دارد
بستن   چاپ