پیام سپاهان
دامپزشکی تیران و کرون امکانات کافی برای نظارت بر واحدهای دامی ندارد
شنبه 12 آبان 1397 - 15:14:37
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر شبکه دامپزشکی تیران وکرون گفت: دامپزشکی در این شهرستان برای انجام فعالیت های نظارتی و بهداشتی نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتر است.
فضل الله صالحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به فعالیت بیش از 200 واحد دامداری صنعتی ، سنتی و مرکز پرورش طیور ؛ امکانات دامپزشکی تیران و کرون پاسخگوی فعالیت نظارتی و بهداشتی نیست.
وی بیان کرد: ارتقای سلامت فراورده های خام دام و طیور و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری ها نیازمند فعالیت مستمر نظارتی دامپزشکی بر واحدهای تولیدی است.
وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی آمار دقیقی از فعالیت غیرمجاز برخی مراکز دام و طیور به دلیل کمبود امکانات ندارد و همین موضوع عامل شیوع بیماری در منطقه و گسترش آن در بین سایر مراکز شده است.
مدیر شبکه دامپزشکی تیران وکرون بی توجهی به قوانین قرنطیه ای، جوجه ریزی غیرمجاز، نگهداری طیور و دام آلوده را از مصداق های فعالیت غیرمجاز در این عرصه دانست و گفت : بعضی از مالکان که واحد پرورش دام و طیور آن ها ابتلا به بیماری داشته نسبت به اطلاع رسانی به دامپزشکی کوتاهی و بی توجهی می کنند.
وی ادامه داد: کوتاهی در این اطلاع رسانی مانع از رسیدگی به موقع و جلوگیری از شیوع بیماری در شهرستان می شود و امکان عرضه تولیدات خام دام و طیور را فراهم می سازد.
وی با بیان اینکه بی توجهی تعدادی از مرغداران تیران و کرون به رعایت اصول بهداشتی منجر به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان شده است ، گفت: امسال 6 واحد مرغداری به این بیماری آلوده و 314 هزار قطعه مرغ و 23 تن تخم مرغ آلوده معدوم شده است.
صالحی یادآوری کرد : تامین خودرو، تجهیزات مجهز پزشکی و تیم های نظارتی برای دامپزشکی این شهرستان زمینه نظارت بیشتر بر تولید فراورده های خام دام و طیور را فراهم می کند.
بیش از100 واحد دامداری سنتی و صنعتی با بیش از 40 هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از100واحد مرغداری در مجموع با تولید روزانه بیش از 9 تن گوشت سفید و قرمز در تیران و کرون فعالیت می کنند.
این شهرستان با ظرفیت تولید روزانه چهارتن گوشت بوقلمون رتبه دوم و با تولید روزانه بیش از 2 تن گوشت سفید رتبه دوم تولید گوشت سفید استان اصفهان را دارد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفرجمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت7131/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73646/دامپزشکی-تیران-و-کرون-امکانات-کافی-برای-نظارت-بر-واحدهای-دامی-ندارد
بستن   چاپ