پیام سپاهان
استاندارد بودن لوله بخاری را جدی بگیرید
شنبه 12 آبان 1397 - 15:14:42
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان در آستانه فصل سرما توجه به مسائل ایمنی و استاندارد بودن لوله بخاری و وسایل گازسوز و گرمایشی را جدی بگیرند.
محسن گلابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به خرید و فروش لوله بخاری نا ایمن در بازار افزود: برخی تولیدکنندگان و افراد غیر فنی در برخی کارگاه های روستاهای اطراف شهر اصفهان اقدام به فروش کلاهک اچ ، زانو و لوله بخاری ناایمن و نامناسب با ورق های نازک و اتصالات ضعیف می کنند.
وی با بیان اینکه برغم اخطار کتبی و رسمی اتحادیه مربوطه به این افراد، همچنان شاهد تولید، توزیع و فروش این وسایل هستیم گفت: استفاده از مواد اولیه نامرغوب سبب باز شدن اتصالات ، سوراخ شدن و ایجاد شکاف در لوله های بخاری شده و حوادث گازگرفتگی را افزایش می دهد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان باید با سرعت با عاملان این تخلف برخورد کند.
سال گذشته 38 نفر؛ شامل هفت زن و 31 مرد بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان اصفهان جان باختند.
علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.
103 شهر از مجموع 107 شهر استان اصفهان هم اکنون از گاز طبیعی برخوردار هستند و 99.7 درصد از جمعیت، تحت پوشش خدمات شرکت گاز قرار دارند.
7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73647/استاندارد-بودن-لوله-بخاری-را-جدی-بگیرید
بستن   چاپ