پیام سپاهان
واریز کمک جبرانی دولت به حساب سرپرستان خانوار
شنبه 12 آبان 1397 - 15:22:15
پیام سپاهان - یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت ابراز امیدواری کرد: ترمیم حقوق و دستمزد کارگران،کارمندان و بازنشستگان به جریان بیافتد. او پیشنهاد کرد کمک جبرانی دولت به کارگران به حساب یارانه آنها واریز شود
واریز کمک جبرانی دولت به حساب سرپرستان خانوار
علی اصلانی با اشاره به کمک جبرانی دولت به کارمندان و بازنشستگان، گفت: اینکه دولت در شرایط حاضر که خط فقر و تورم افزایش یافته است، کمک خرجی برای کارمندان و بازنشستگان درنظرگرفته جای امیدواری است و انتظار داریم که این کمک جبرانی را برای کارگران هم که عمدتا حداقل‌بگیرند و حقوق آنها بیشتر از یک میلیون تومان نیست، پرداخت کنند.
وی با اشاره به جامعه هدف دولت برای پرداخت کمک جبرانی گفت: پرداخت این کمک جبرانی به حقوق بگیران و کارمندان با حقوق زیر سه میلیون تومان است و نشان می‌دهد که با شرایط امروز اقتصاد قدرت خرید مردم به قدری تنزل یافته و وضع معیشت به حدی دشوار شده که دریافتی سه میلیون تومان مشمول دریافت کمک خرجی قرار می‌گیرد.
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت امیدواریم ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان و بازنشستگان به جریان بیافتد.
اصلانی پیشنهاد کرد دولت به جای دادن سبد کالا به خانوارهای کارگری، مبلغی را به عنوان کمک خرجی به حساب یارانه آنها واریز کند.
وی همچنین با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه شورای عالی کار در هفته آینده، گفت: آقای شریعتمداری در اولین روز کاری خود بلافاصله با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جلسه ترتیب داد تا نشان بدهد که به تشکل‌ها اهمیت می‌دهد و علاقمند شنیدن صدای آنها است. ما این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با برگزاری جلسه شورای عالی کار پیگیری مطالبات کارگران خصوصا ترمیم مزد و ارتقای قدرت با سرعت انجام شود.
به گفته این مقام مسئول کارگری، دولت می‌تواند با افزایش بن خواربار 110 هزار تومانی و کمک هزینه مسکن 40 هزار تومانی کارگران، بخشی از هزینه‌های معیشتی آنها را جبران کند.
اخیرا هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری» را به تصویب رسانده است. بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قرار دادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از 30 میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز کند.
منبع: isna.ir

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73665/واریز-کمک-جبرانی-دولت-به-حساب-سرپرستان-خانوار
بستن   چاپ