پیام سپاهان
گزارش کودک آزاری در اصفهان 36 درصد افزایش یافت
یکشنبه 13 آبان 1397 - 7:03:47 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت : گزارش کودک آزاری به اورژانس اجتماعی در شش ماه نخست سال جاری در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.
مرضیه فرشاد افزود : از آغاز سال تاکنون هزار و 286 مورد تماس تلفنی با موضوع کودک آزاری در اورژانس اجتماعی ثبت شد که کارشناسان بر حسب موقعیت به این موارد ورود و مداخله کردند.
وی افزایش گزارش های کودک آزاری را به نوعی مثبت دانست و یادآور شد : این افزایش گزارش، مبین آگاه شدن مردم در مواجه با پدیده کودک آزاری است و جه بسا در گذشته شاهد کودک آزاری هایی بودیم که مردم از کنار آن بی تفاوت عبور می کردند.
وی با اشاره به تفکیک جنسیتی موارد ثبت شده کودک آزاری در این مدت، خاطرنشان کرد : 55 درصد این آمار کودکان دختر و 45 درصد، پسران بودند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره کودکی که مدتی پیش در اصفهان جان خود را از دست داد و بسیاری علت آن را کودک آزاری عنوان کردند، تصریح کرد : تنها مرجع اعلام وقوع کودک آزاری در چنین اتفاقاتی پزشک قانونی است و تاکنون در این مورد خاص این امر محرز نشده است.
فرشاد با تاکید بر این که تا این لحظه هیچ مورد کودک آزاری منجر به فوت در استان اصفهان ثبت نشد، ادامه داد : مصرف موادمخدر از سوی والدین می تواند خانواده ها را برای وقوع پدیده کودک آزاری مستعد کند و به میزان افزایش شیوع و مصرف آن در جامعه با افزایش کودک آزاری روبرو خواهیم بود.
وی با تاکید به این که همه مردم در برابر کوکان مسوولیت اجتماعی دارند و نباید در برابر چنین پدیده ای بی تفاوت باشند، یادآور شد : شهروندان با اطلاع رسانی به 123 اورژانس اجتماعی می توانند جان یک کودک را نجات دهند.
مدیرکل بهزیستی اصفهان تصریح کرد : کودک آزاری انواع مختلفی دارد اما مردم آن را در ضرب و شتم خلاصه می کنند، محروم کردن کودکان از حقوق شان و غفلت از نیازهای آنها کودک آزاری محسوب می شود.
هم اکنون در استان اصفهان 38 خانه کودک و نوجوان غیر دولتی و یک شیرخوارگاه دولتی از 450 نوزاد ، کودک و نوجوان نگهداری می کنند.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/73698/گزارش-کودک-آزاری-در-اصفهان-36-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ