پیام سپاهان
محققان کاشانی موفق به تولید بنزین با فناوری نانو شدند
يکشنبه 13 آبان 1397 - 13:50:52
پیام سپاهان - محققان دانشگاه کاشان توانستند با فناوری نانو بنزین سوپر دوستدار محیط زیست مطابق با استاندارد یورو 5 را تولید کنند.
به گزارش ایسنا – منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، سمیرا ماندی‌زاده دانش‌آموخته دکترای نانو شیمی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه بنزین دارای معیارهای کیفی و کمی متنوعی است که تعیین‌کننده عملکرد آن به عنوان سوخت در وسایل نقلیه است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در تعیین کیفیت بنزین، استانداردهای اتحادیه اروپا شامل استانداردهای یورو و یورو 5 است.
وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری موفق به تولید بنزینی شدیم که آنالیز کیفی و کمی آن نشان از مطابقت خوب با استاندارد یورو 5 است. در ساخت این بنزین در تمام مراحل از تکنولوژی نانو استفاده شده که مهم‌ترین مزیت این تکنولوژی راندمان بالای محصول نسبت به روش‌های کنونی مانند تقطیر مستقیم و هزینه پایین‌ آن است.
ماندی‌زاده کاهش سوخت، افزایش عمر موتور و کاهش آلودگی را از مزیت‌های این نوع بنزین عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در زمینه تولید نانو کاتالیست و دستگاه‌های مورد نیاز برای انجام فرایند می‌توانیم به طور مستقل بدون نیاز به کشورهای خارجی عمل کنیم، اما با توجه به نوسان قیمت در بورس نفت و گاز برآورد شده که قیمت آن به ازای هر لیتر بین 1700 تا 1800 تومان باشد.
نتایج این طرح با راهنمای دکتر مسعود صلواتی نیاسر در سال 2018 به ثبت پتنت پروویزنال Provisional آمریکا رسیده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73743/محققان-کاشانی-موفق-به-تولید-بنزین-با-فناوری-نانو-شدند
بستن   چاپ