پیام سپاهان
رئیس هیئت دومیدانی استان اصفهان:
بازسازی یک پیست دو میدانی 3 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد
يکشنبه 13 آبان 1397 - 13:50:57
پیام سپاهان - عبدالرسول یزدی زاده گفت: با توجه به نوسانات قیمت دلار بازسازی یک پیست دو میدانی حدود 3 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و به علت نبود اعتبارات کافی نمی‌توانیم پیستی را باز سازی یا احداث کنیم.
عبد الرسول یزدی زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه اصفهان، اظهارکرد: برای سال 97 هیچ گونه بودجه‌ای از سوی اداره کل ورزرش و جوانان به ما نرسیده است و این مسئله باعث شده است که تمام برنامه ریزی‌هایمان به هم بریزد.
وی با اشاره به اینکه مسائل مالی می‌تواند انگیزه ورزشکاران را افزایش یا کاهش دهد، گفت: نبود بوجه لازم باعث آسیب رسیدن به ورزش دو و میدانی و هیئت خواهد شد چرا که انگیزه لازم در ورزشکاران و مربی به جود نمی‌آید و نمی‌توانیم به آنها پاداشی بدهیم که این مهم سال‌های آینده تأثیر خودش را خواهد گذاشت.
رئیس هیئت دو و میدانی استان اصفهان خاطر نشان کرد: رسیدگی به ورزشکاران ملی پوش از لحاظ مالی وظیفه هیئت نیست. آن‌ها با باشگاه‌ها قراردادهای مالی خودشان را دارند که می‌توانند از باشگاه‌ها مطالباتشان را طلب کنند. یک سری بودجه‌هایی از طرف فدراسیون برای پاداش به ملی پوشان به هیئت داده می‌شود که هر زمان این پولها به ما داده شود، پاداش ملی پوشان را پرداخت خواهیم کرد.
یزدی زاده تصریح کرد: هیئت در تفاهم نامه خود چیزی به عنوان تقدیر از ورزشکاران ملی پوش ندارد و پاداش‌های آنها را فدراسیون و کمیته ملی المپیک بدهند که خوشبختانه سال گذشته تسویه شده است و امسال هم تسویه خواهد شد. بودجه هیئت‌ها کفاف این کار را نمی‌دهد و بودجه ما با عنوان اعزام تیم، تجهیز تیم و برگزاری مسابقات است و این بودجه‌ها هنوز پرداخت نشده است. هیئت به سختی اعزام‌های خود را انجام می‌دهد که امیدوارم این وضعیت بهبود پیدا کند.
وی پاخ به این سؤال که ورزشکاران دو و میدانی از پیست دو و میدانی انقلاب شهرستان اصفهان ناراضی هستند و چه تمهیداتی برای بهبود این پیست در نظر گرفته شده است؟ افزود: کف پوش پیست دو و میدانی از تارتان است و در گذشته شرکت‌های خارجی پیست‌ها را ترمیم یا می‌ساختند. در زمان حال چندین شرکت ایرانی در این زمینه فعالیت دارند که مسئولین اداره کل بر روند ساخت و ترمیم پیست‌ها نظارت دارند.
رئیس هیئت دو و میدانی استان با اشاره به اینکه نظارت هیئت بر روی کیفیت فنی پیست انقلاب بوده است، اصفهان ادامه داد: نظارت ما برکیفت تارتان نبوده است بلکه این کاری است که شرکت توسعه و تجهیز و کمیته فنی اداره کل آن را انجام داده است. متاسفانه کل تارتانی که در کشور استفاده می‌شود، مثل نمونه خارجی نیست و کیفیت آن را ندارد و پس از گذشت چندین سال کیفیت خود را از دست می‌دهد.
یزدی زاده افزود: با توجه به نوسانات قیمت دلار باز سازی یک پیست دو و میدانی حدود 3 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و به علت نبود اعتبارات کافی نمی‌توانیم پیستی را باز سازی یا احداث کنیم. پیست انقلاب در حال حاضر نیاز به باز سازی در بخش فضای سبز دارد که نمی‌توانیم اعتبار لازم را کسب کنیم.
وی تصریح کرد: کیفیت پیست‌های استان اصفهان با استان‌های همجوار همانند چهار محال بختیاری و یزد از کیفیت پایین‌تری برخوردار است چرا که منابع انسانی در اصفهان بیشترتر هستند و این باعث می‌شود که پیست‌های اصفهان زودتر فرسوده شوند. این روند دارد تأثیر روی پرورش استعدادهایمان می‌گذارد و ممکن است تا چند سال آینده از استان‌های همجوار عقب بمانیم. زمانی که امکانات ما در حد دیگر استان‌ها نباشد طبیعی است که پیشرفت لازم را نداشته باشیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73748/بازسازی-یک-پیست-دو-میدانی-3-میلیارد-تومان-بودجه-می‌خواهد
بستن   چاپ