پیام سپاهان
مناسب سازی محیط در اردستان نیازمند توجه است
يکشنبه 13 آبان 1397 - 20:56:55
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: باید مناسب سازی در ساخت و سازها مورد توجه جدی قرار بگیرد تا کیفیت دسترسی و بهره مندی توانخواهان از خدمات اجتماعی افزایش یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی مطلب زاده عصر یکشنبه در دومین جلسه کمیته مناسب سازی اردستان تصریح کرد: برخی اداره ها به ویژه ساختمان های بانکی نوساز، موضوع مناسب سازی را رعایت نکردند و از این رو توانخواهان و سالمندان برای استفاده از خدمات با مشکل رو به رو هستند.
وی افزود: این ستاد وظیفه دارد تا موضوع دسترسی، تردد و تحرک توانخواهان جسمی- حرکتی و سالمندان را بررسی و برای آنها برنامه ریزی کند.
رئیس اداره بهزیستی اردستان بیان کرد: 18 درصد جمعیت سالمند است و همچنین 436 معلول جسمی حرکتی در این شهرستان زندگی می کنند که باید شرایط را برای تردد آنها فراهم کرد.
وی یادآور شد: ستاد هماهنگی مناسب سازی در وزارت کشور تشکیل شده و بر اساس قانون، شهرداری ها مکلف هستند که برای صدور پروانه ساخت و پایان کار تمامی ساختمان ها و مکان های عمومی این موضوع را در نظر بگیرند.
به گفته مطلب زاده، نزدیک به 50 اداره و مکان عمومی شهرستان اردستان در 6 ماهه نخست سال 97 مورد بازدید قرار گرفتند که از نظر مناسب سازی شرایط خوبی داشتند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73796/مناسب-سازی-محیط-در-اردستان-نیازمند-توجه-است
بستن   چاپ