پیام سپاهان
/پایان نامه/
برنامه‌ریزی درسی پنهان و تربیت بهتر دانش‌آموزان
دوشنبه 14 آبان 1397 - 12:32:11
پیام سپاهان - یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد دانش آموزان در ارتباط با مهارت‌های شهروندی تجارب مثبت و منفی زیادی کسب می‌کنند که بیانگر تغییرات در نگرش و اخلاق است و درنتیجه آگاهی از آن، برنامه‌ریزی برای مسئولان جامعه را آسان‌تر می‌کند.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، امین ملازهی دانشجوی دکتری تخصصی رشته برنامه‌ریزی درسی به بررسی "تحلیل برنامه درسی پنهان براساس مولفه‌های تربیت شهروندی موثر در دوره دبیرستان" پرداخت.
این تحقیق مبتنی بر پژوهش پدیدارشناختی بوده و به تبیین تجارب زیسته دانش آموزان می‌پردازد. در این مطالعه دانش‌آموزان پسر و دختر سال‌های سوم و چهارم متوسطه نظری در سه رشته‌ ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی 6 منطقه آموزشی استان سیستان و بلوچستان بررسی شدند.
هدف کلی از انجام این پژوهش، تحلیل برنامه درسی پنهان بر اساس مولفه‌های تربیت شهروندی موثر در دوره دبیرستان است، چرا که برنامه درسی پنهان مهمترین نقش را در تربیت مهارت‌های شهروندی در دانش آموزان دارد.
یافته‌های این تحقیق نشان داد که دانش‌آموزان در ارتباط با مهارت‌های شهروندی تجارب مثبت و منفی زیادی کسب می‌کنند که بیانگر تغییرات در نگرش، اخلاق و... است، در نتیجه آگاهی از آن، برنامه‌ریزی را برای مسئولان جامعه آسان‌تر می‌کند.
به گزارش ایسنا؛ این رساله با راهنمایی محمد حسین یارمحمدیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) دفاع شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73828/برنامه‌ریزی-درسی-پنهان-و-تربیت-بهتر-دانش‌آموزان
بستن   چاپ