پیام سپاهان
82 درصد مصوبه های شورای فرهنگ عمومی اردستان اجرایی شد
دوشنبه 14 آبان 1397 - 16:04:52
پیام سپاهان - کاشان - امام جمعه اردستان گفت: شورای فرهنگ عمومی از سال 85 در این شهرستان تشکیل و 82 درصد از مصوبه های آن تا کنون اجرایی شده است.
حجت الاسلام حسن دهشیری، دوشنبه به مناسبت روز فرهنگ عمومی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای فرهنگی عمومی اردستان تا کنون با برگزاری 62 جلسه، 296 مصوبه داشته که 18 درصد مصوبه ها به دلیل مشکل اعتباری یا مناسب نبودن شرایط اجرا نشد.
وی بیان کرد: مصوبه های شورا بیشتر در زمینه اخلاق فردی اجتماعی، ازدواج و تحکیم خانواده، اقتصاد مقاومتی، کرامت، ولایت، تاثیر فضای مجازی بر فرهنگ عمومی، ترویج فرهنگ مطالعه، مهدویت، خرافه زدایی، حجاب و عفاف، قانونمداری، ایثار و شهادت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، راستگویی، امانتداری، پوشش و فرهنگ شهروندی بود.
امام جمعه اردستان اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی از اثرگذارترین شوراهای این شهرستان است که گام های مناسبی برداشته و در ادامه نیز می تواند پایه گذار انسجام و همبستگی در جامعه باشد.
وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید متناسب با شرایط جامعه در برخی از موضوع ها متمرکز شده، برای بهبود شرایط دستور کار عملیاتی ارائه دهد.
دهشیری با اشاره به لزوم دفاع از منافع ملی برای تامین منافع فردی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود فقدان شناخت جایگاه واقعی شورا نزد مسئولان است که با توجه به لازم الاجرا بودن مصوبه ها، گاهی مورد بی مهری واقع می شود.
وی عنوان کرد: گاهی مسائل جزئی در صدر قرار می گیرد و مسائل فرهنگی مهم فراموش می شود اما شورای فرهنگ عمومی با آگاه سازی می تواند بسیاری از اختلاف ها را برطرف کند.
به گزارش ایرنا، 14 آبان ماه از سال 87 در تقویم رسمی روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73849/82-درصد-مصوبه-های-شورای-فرهنگ-عمومی-اردستان-اجرایی-شد
بستن   چاپ