پیام سپاهان
به مناسبت روز فرهنگ عمومی
|فیلم| وقتی بی‌فرهنگی، جان می‌گیرد
دوشنبه 14 آبان 1397 - 16:05:27
پیام سپاهان - مدیرکل حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور مدعی شده که 70 درصد از آلودگی‌ هوای اصفهان ناشی از منابع متحرک (خودروها) است، در حالی که عضوی شورای شهر می‌گوید ضریب اشغال اتوبوس‌های شهری بسیار نازل است.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، آلودگی کلانشهر اصفهان یکی معضلات جدی زیست محیطی این کلانشهر است که هرساله آسیب‌های عمیقی به سلامت شهروندان وارد می‌آورد.
گرچه بسیاری باور دارند آلودگی هوای اصفهان ناشی از تمرکز چندین کارخانه صنعتی مادر و 68 شهرک صنعتی است اما مدیرکل حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور مدعی شده که 70 درصد از آلودگی‌ هوای اصفهان ناشی از منابع متحرک (خودروها) است.
از طرفی ضریب سرنشینان خودرو در اصفهان تنها یک و نیم نفر در هر خودرو است که نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از خودروهای موجود در شهر تک سرنشین تردد می‌کنند. این در حالی است که یکی از اعضای شورای شهر در جلسه علنی اخیر این شورا در جریان تصویب 200 میلیارد تومان برای توسعه خطوط بی‌آرتی گفته بود ضریب اشغال اتوبوس‌های اصفهان بسیار نازل است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان باور دارد با بهبود کیفیت اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی می‌توان شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کرد. آنچه پر واضح است اینکه فرهنگ اجتماعی نقش عمده‌ای در آلودگی هوای اصفهان دارد. آلودگی‌ای که هرساله جان خود شهروندان را می‌گیرد.
اصفهان در پنج ماه نخست سال 92 تنها یک روز هوای پاک را تجربه کرد. همین امر موجب شد تا در سال 92 برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان با همکاری مدیریت بحران استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان تدوین شود. یک برنامه تقریباً 350 صفحه‌ای که قرار بود در یک مسیر مشخص به بهبود شرایط آلودگی این کلانشهر رسیدگی کند.
می‌توانید مروری بر برنامه جامع آلودگی هوای اصفهان را اینجا بخوانید
کد خبرنگار: 13051


انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73852/|فیلم|-وقتی-بی‌فرهنگی،-جان-می‌گیرد
بستن   چاپ