پیام سپاهان
واکنش کاربران آمریکایی به پوستر ترامپ: "شرم‌آور است"
دوشنبه 14 آبان 1397 - 16:05:29
پیام سپاهان - "شوخیتان گرفته؟ این یک پُست در اکانت رسمی کاخ سفید است؟" این کامنتی است که زیر تصویر پوستر رییس جمهور آمریکا که از سریال "تاج و تخت" الهام گرفته بود بیشترین لایک را از آمریکایی‌ها گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، انتشار پوستری از دونالد ترامپ که با شکل و شمایل پوستر سریال "تاج و تخت" طراحی شده و بر روی آن نوشته شده بود "تحریم‌ها در راه هستند"، قرار بود به تمسخر ایران ختم شود اما موجب تحقیر دولت آمریکا شده است.
واکنش‌های عمومی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به رخداد‌های سیاسی می‌تواند عقاید مردم را در رابطه با جریان‌های سیاسی نشان دهد. آخرین اقدام آمریکا که موجب تحقیر بیش از پیش رییس جمهور آمریکا شده است انتشار پوستری شبیه به پوست سریال تاج و تخت است.
این پوستر را ابتدا صفحه رسمی اینستاگرام دونالد ترامپ منتشر کرد. یکی از شهروندان ایرانی زیر این پست گفته "به نام خدایی که از تحریم‌ها بزرگتر است. عاقبت پیروزی با ماست". این کامنت با هزار و 241 لایک، بیشترین لایک را زیر این تصویر گرفته است.
یکی دیگر از شهروندان نوشته "من یک جوان ایرانی هستم، نمی‌گویم به نمایندگی از همه اما به نمایندگی از اکثریت بهتون می‌گم که ما حاضریم سالیان سال نان خشک بخوریم اما زیر بار فشار و تهدید نرویم". این کامنت هم یکی از پربازخوردترین کامنت‌ها بوده و نزدیک به هزار لایک خورده است.
کاربر دیگری با طنزی ظریف گفته "حداقل می‌ذاشتی چهلم خاشقجی بگذره". یکی از کاربران اما واکنش تندتری داشته و نوشته "با نزدیک شدن تحریم‌ها ایران هم به مرز اسرائیل نزدیک خواهد شد. تحریم= نابودی اسرائیل". یکی دیگر از کاربران نوشته "ما کره شمالی نیستیم که بترسیم".
واکنش‌های کاربران انگلیسی زبان اما جالب‌تر از این است. به خصوص وقتی همین تصویر را صفحه رسمی کاخ سفید منتشر کرد. یک آمریکایی کامنتی نوشته که در صدر کامنت‌های پسندیده قرار دارد. این آمریکایی نوشته "شوخیتان گرفته؟ این یک پست در صفحه رسمی کاخ سفید است؟"
شهروند آمریکایی دیگری به همین کامت پاسخ داده و گفته "در حد یک ستاره تلویزیونی! بله. #دولتمردان_شرم‌آور". حتی یکی از شهروندان آمریکایی این رفتار ترامپ را "دیکتاتوری شگفت‌انگیز" توصیف کرده است.

شهروند دیگری که بعد از کامنت پیشین بیشترین لایک را گرفته، کوتاه و مختصر نوشته "عجب آدم احمقی". یک کاربر آمریکایی دیگر گفته "کجای این داره ما رو رهبری می‌کنه؟"
سومین کامنتی که بیشترین تعداد لایک را گفته در پاسخ به "تحریم‌ها در راه است" نوشته "تجدیدنظر در راه است". این شهروند آمریکایی اشاره به یکی از کمپین‌های مهم روزهای انتخاباتی آمریکا دارد که باراک اوباما- رییس جمهور معتدل و پیشین آمریکا نیز از آن حمایت کرده و آمریکایی‌ها را به جبران اشتباه انتخاب ترامپ با رای دادن به سناتورهای جریان رقیب ترامپ دعوت می‌کند.
کامت چهارم که 700 لایک خورده است گفته "این واقعیت دارد و نشان می‌دهد کشور تا چه اندازه پرت اداره می‌شود!".
پنجمین کامنت با بیش از 600 لایک کوتاه نوشته "شرم‌آور". ششمین کامنت نیز به روشنی به انتخابات پیش رو اشاره کرده و نوشته "تجدید نظر در راه است/ ششم نوامبر".

کاربر دیگری که هفتمین کامت از نظر تعداد لایک محسوب می‌شود نوشته "چه کسی اینستاگرام کاخ سفید را مدیریت می‌کند، من بودم خجالت می‌کشیدم". کامنت بعدی گفته "لطفا بزرگ شو". 
کامنت بعدی گفته "مسخره‌ترین چیزی بود که در زندگی دیده بودم. این چیست؟ کاور یک دی‌وی‌دی دو ستاره؟". حتی کامنت بعدی نیز گفته "اینجا احمقانه‌ترین کشور دنیا شده".
به نظر می‌رسد پوستری که قرار بود به تمسخر ایران ختم شود، خشم آمریکایی‌ها را برای رفتار کوتاه‌خردانه و شرم‌آور رییس جمهورشان برانگیخته و موجب تحقیر دولت این کشور شده است.
گزارش از نیما آتش، خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73854/واکنش-کاربران-آمریکایی-به-پوستر-ترامپ--"شرم‌آور-است"
بستن   چاپ