پیام سپاهان
شاه نظری:
برگزاری مسابقات علمی زمینه ساز اعتماد جامعه به دانشگاه است
دوشنبه 14 آبان 1397 - 19:15:36
پیام سپاهان - معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: برگزاری مسابقات علمی و دستاوردهای دانشجویان موجب اعتماد جامعه به دانشگاهیان می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر شاه نظری بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری سومین مسابقات جام ملی سرعت پهپاد، اظهار کرد: یکی از رویکردهای دانشگاه نگاه مثبت به دستاوردهایی است که دانشجویان ارائه می دهند و در این زمینه دانشگاه موظف است از فعالیت‌های علمی دانشجویان حمایت کند. 
وی تصریح کرد: دانش و علم از نظر فرهنگ دینی برتر است و در خصوص موضوع فراگیری علم هیچ شرطی وجود ندارد به گونه ای که در هر نقطه می توان علم را فرا گرفت.
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان برگزاری مسابقات علمی و دستاوردهای دانشجویان را زمینه ساز اعتماد جامعه به دانشگاه عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز نقش رسانه در فضاسازی و سمت و سو دادن به ذهن مخاطب اثر بسیاری دارد و رسانه باید در علم فرهنگ سازی ورود کنند.
وی ادامه داد: تمدن و توسعه اقتصادی و فرهنگی پایه علم است و بها دادن به علم خصوصا به جوانان با ذهن خلاق رسالت دانشگاه و رسانه است.
شاه نظری درباره برگزاری یازدهمین جشنواره ملی حرکت، گفت: یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها با بخش‌های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارم تا هفتم آذر امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: 1355 اثر از 106 دانشگاه در پنج بخش فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و هنر و معماری به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان در خصوص فرایند ثبت نام برای حضور در یازدهمین جشنواره ملی حرکت، گفت: ثبت نام بخش نمایشگاهی این جشنواره از نهم آبان آغاز شده و تا بیستم ادامه دارد، با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته مهلت ثبت نام آن تمدید نخواهد شد.
وی با بیان اینکه برای هر دانشگاه با توجه به تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، سهمیه مشخصی از غرفه ها و فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه موجود در این نمایشگاه ظرفیت پذیرش 450 دانشجو فراهم است و قرار شد افراد مازاد با هزینه خود در این دوره شرکت کنند.
شاه نظری با اشاره به شرکت حدود 80 مهمان خارجی در این جشنواره، گفت: تعداد 21 هزار 850 نفر از 125 کشور خارجی در این دوره رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند که پس از داوری نهایتا 80 نفر پذیرفته و روند مربوط به صدور روادید و برنامه ریزی سفر آنها در حال اجرا است.
وی ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون را از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کردو افزود: در بخش ارتباط با صنعت حدود 35 مرکز صنعتی با دبیرخانه جشنواره مذاکره کرده اند که نهایتا 15 مرکز در بخش ارتباط با صنعت این جشنواره به منظور تعامل با دانشجویان، حل مشکلات آنها، ارائه راهکارها و ایده پردازی حضور دارند. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73883/برگزاری-مسابقات-علمی-زمینه-ساز-اعتماد-جامعه-به-دانشگاه-است
بستن   چاپ