پیام سپاهان
مردم مراقب تبلیغات منفی آمریکا باشند
سه شنبه 15 آبان 1397 - 10:12:28 AM
ایرنا
پیام سپاهان - کاشان - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید مراقب تبلیغات منفی آمریکا باشند تا این دوره گذرای فشارها را نیز با انسجام و همدلی همیشگی پشت سر بگذاریم.
مرتضی صفاری نطنزی بیان کرد: مردم مراقب باشند تا تحت تاثیر مستکبران جهانی قرار نگیرند چرا که هدف آمریکا با اعمال تحریم ها ایجاد جو روانی منفی است.
وی افزود: دشمنان قصد دارند تا با تبلیغات علیه جمهوری اسلامی و بدبین کردن مردم به نظام، ایران را بر سر میز مذاکره ای بنشانند که البته با هوشیاری مردم، توطئه ها برای خدشه دار کردن استقلال و آزادی کشور محقق نخواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این دور از تحریم های آمریکا البته به سختی دوره های پیشین نیست چرا که در گذشته با تصویب قطعنامه هایی نابحق در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، سایر کشورها ملزم به مشارکت در تحریم ها بودند.
وی اضافه کرد: تحریم های مالی و نفتی که آمریکا برای آن تاریخ 13 آبان را مشخص کرده بود، در واقع همان تحریم هایی است که پس از برجام لغو شد، اما دوباره اعمال می شود.
صفاری نطنزی گفت: آمریکا در آبان ماه تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام نکرد و این تحریم ها در عمل مدت هاست که علیه کشورمان در جریان می باشد.
وی تاکید کرد: رویداد جدیدی که کشورمان پیش تر تجربه نکرده باشد، رخ نداده است اما آمریکا به موجب این اقدامش در جهان منزوی تر از پیش خواهد شد.
نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تحریم های آمریکا یکجانبه است و کشورهای دوست و از جمله روسیه، چین و اتحادیه اروپا به رغم فشارهای ایالات متحده، خود را مکلف به رعایت آن نمی بینند.
صفاری نطنزی ادامه داد: آمریکایی ها هر چند تلاش دارند تا با اجرای این تحریم ها، شرایط مبادلات اقتصادی را برای ایرانیان دشوار کنند اما دولت و مجلس برای دور زدن تحریم ها و برقراری روابط مالی و بانکی اقدام هایی متناسب را در دستور کار خواهند داشت.
 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج ایالات متحده از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق (انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه) با محکوم کردن این اقدام، تاکید داشتند که به توافق بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
آمریکا تا کنون مجبور شده، دست کم هشت کشور را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/73895/مردم-مراقب-تبلیغات-منفی-آمریکا-باشند
بستن   چاپ