پیام سپاهان
اصفهان با کمبود مجموعه ورزشی معلولان مواجه است
سه شنبه 15 آبان 1397 - 10:12:56 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - معاون اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: شهرستان های این استان با کمبود مجموعه های ورزشی تخصصی برای جانبازان و معلولان مواجه اند.
علیرضا امینازاده افزود: کلانشهر اصفهان و شهرستان های خمینی شهر، نجف آباد و کاشان دارای سالن ویژه جانبازان و معلولان هستند و برای ایجاد سالن های اختصاصی در سایر مناطق باید چاره اندیشی کرد.
وی افزود : به شهرستان ها اعلام شده که یک سالن تخصصی ویژه این ورزشکاران معرفی کنند که پس از تجهیز آن بتوان تا حدی کمبود فعلی را جبران کرد.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه این منطقه از ظرفیت های بالایی در خصوص ورزشکاران برخوردار است گفت: ورزشکاران جانباز و معلول نیاز به محل‌های ورزشی مناسب دارند و امکانات محدود شهری نمی‌تواند پاسخگوی آنان باشد.
وی یادآوری کرد: هزینه‌های جانبی و تجهیزات ورزشی برای این دسته از ورزشکاران سنگین است اما با تلاش و حداقل امکاناتی که دارند در هر دوره مسابقات پاراآسیایی مقام های برتر را کسب می کنند.
رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان نیزپیش از این گفته بود : 700 نفر تحت پوشش هیات ورزش جانبازان و معلولان اصفهان هستند.
محمدرضا آقا بابا گلیان با بیان اینکه این ورزشکاران با حداقل امکانات توانستند مقام‌های آسیایی را کسب کنند افزود: 25 نفر ورزشکار جانباز، معلول، کم ‌بینا و نابینا در مسابقات پارآسیایی جاکارتا حضور یافتند که از این تعداد 12 نفر جانباز و معلول و 13 نفر نابینا و کم‌بینا بودند.
وی افزود : ورزشکاران اصفهان با کسب 21 مدال طلا، نقره و برنز در این مسابقات، 15 درصد آمار مدال‌های کشور را کسب کردند که این آمار ظرفیت بسیار خوبی برای استان است.
وی خواهان توسعه فضاهای ورزشی و نیز تامین امکانات تمرینی برای ورزشکاران معلول و جانباز استان اصفهان برای حضور قدرتمند در مسابقات آتی معلولان شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/73897/اصفهان-با-کمبود-مجموعه-ورزشی-معلولان-مواجه-است
بستن   چاپ