پیام سپاهان
آمریکایی‌ها از سناتورهای کنگره خود چه می‌خواهند؟
سه شنبه 15 آبان 1397 - 10:13:03 AM
ایسنا
پیام سپاهان - طبق نظرسنجی‌ها در آمریکا مردم آمریکا برای کنگره سراغ سناتورهایی خواهند رفت که مسائل زیست محیطی برایشان جدی و مهم باشد و در خصوص حمل اسلحه قوانین سختگیرانه‌تری وضع کنند.
  در حالی که چند ساعت تا آغاز رای گیری برای انتخاب سناتورهای کنگره آمریکا باقی مانده است، اما رقابت و چگونگی حضور سناتورهای دو حزب حاکم بر این کشور در کنگره از اهمیت بالایی برخوردار است به خصوص در شرایط فعلی این تصمیم برای سیاست خارجی کشور ایران بیش از پیش اهمیت دارد.
اگر اکثریت کنگره آمریکا توسط دموکرات‌ها و سناتورهای آنها فتح شود آنگاه شاید ترامپ نتواند مثل گذشته تصمیمات ناگهانی خود را اجرایی کند هرچند که هر دو حزب حاکم در آمریکا تلاش می‌کنند که نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در جهان کم کنند، اما از سوی دیگر دموکرات‌ها مذاکره را به عنوان یکی از راه‌ها پیش رو دارند راهی که جمهوری‌خواهان با ترامپ اصلا به آن اعتقادی ندارند.
در همین زمینه دونالد ترامپ در یکی از پست‌های اینستاگرامی خود دستاورد انتخاب دموکرات‌ها را موشک و دستاورد انتخاب جمهوری‌خواهان را شغل عنوان کرده، اتفاقی که طی دو سال گذشته ترامپ و هم حزبیانش به شدت روی آن تبلیغ می‌کنند، شغل و وضعیت اقتصادی در آمریکا است.

بر اساس نظر سنجی" RCPPOLLAVERAGE" تا شب انتخابات دونالد ترامپ و تصمیمات مربوط به اشتغال او موجب اوج گیری نارضایتی مردم آمریکا شده است این درحالی است که یک روز مانده به انتخابات تصمیمات او موجب بهبود یک درصدی آمار به نفع حزب متبوعش بود شامگاه گذشته مجدد این نارضایتی موجب کاهش یک درصدی محبوبیت شغلی او شده است.

همچنین در یکی از تحقیقات موسسه گالوپ، در انتخابات کنگره جمهوری خواهان کاهش قابل ملاحظه ای در صندلی های کنگره خواهد داشت، تجزیه و تحلیل اخیر گالوپ نشان می دهد حزب ترامپ، به طور متوسط 37 کرسی خانه را از دست می دهد، چراکه تصمیمات اشتغالی او امروز کمتر از 50 درصد محبوبیت در آمریکا دارد چراکه رای دهندگان در سال 2018 مسائل دیگری به جز شغل از جمله شخصیت و سبک رئیس جمهور، اصلاحات قانون مهاجرت، روابط نژادی، مراقبت های بهداشتی و نارضایتی آنها از رهبری دولت را به طور کلی مدنظر قرار می‌دهند.
جالب است که طبق تحقیقات گالوپ برای مردم آمریکا مسائل زیست محیطی بسیار اهمیت دارد و اولویت اول آنها برای تعیین سناتورهایشان است و آنها حتی این موضوع را مهمتر از رشد اقتصادی می‌دانند. 
از سوی دیگر برای اکثریت آمریکایی‌ها حفاظت از مرزهای کشورشان از اهمیت بالایی برخوردار است، اما آنها کشیدن دیوار در مرزها را نمی‌پسندند. از سوی دیگر آنها برای اسلحه و حمل آن وضع قوانین سختگیرانه‌ را از کنگره خواستارند. همچنین روابط نژادی و دوری از نژاد پرستی نیز خواسته دیگر آمریکایی‌ها در این انتخابات است.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/73899/آمریکایی‌ها-از-سناتورهای-کنگره-خود-چه-می‌خواهند؟
بستن   چاپ