پیام سپاهان
اهالی استان اصفهان درسالگرد رحلت رسول خدا(ص) سوگوار شدند
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 11:57:03
پیام سپاهان - اصفهان- همزمان با سراسر ایران اسلامی مردم ولایتمدار اصفهان در سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگواری پرداختند.
به گزارش ایرنا، اقشار مردم استان اصفهان به این مناسبت در قالب هیات های عزاداری همراه با مرثیه خوانی در سوگ پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری پرداختند.
خیابان ها، معابر، مساجد و تکایای شهرها و روستاهای استان اصفهان در این روز سیاهپوش است و هیات های مذهبی و مردم ولایتمدار با حرکت در خیابانهای این مناطق به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
همچنین هیات های مذهبی در شماری از روستاها و شهرهای اصفهان با راه اندازی کاروان های عزاداری و برپایی آیین های سنتی از قبیل نخل برداری در سالروز رحلت خاتم رسل و شهادت امام دوم شیعیان جهان اشک ماتم ریختند.
مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت : به منظور اجرای برنامه های عزاداری حدود 350 هیات مذهبی از استان اصفهان به مشهد مقدس اعزام شدند.
حجت الاسلام حسن بابایی با اشاره به اعزام مبلغ در دهه آخر ماه صفر بیان کرد: قبل از اربعین حدود 900 مبلغ به مناطق مختلف اعزام شدند و همچنین تمامی نواحی بسیج در سطح شهرستان های استان برنامه عزاداری 28 صفر را اجرا کردند.
استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت است که در 24 شهرستان سکونت دارند.
9913/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73978/اهالی-استان-اصفهان-درسالگرد-رحلت-رسول-خدا(ص)-سوگوار-شدند
بستن   چاپ