پیام سپاهان
اخبار کوتاه از استان اصفهان
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 16:49:58
پیام سپاهان - اصفهان- حدود 10 کیلوگرم تریاک در سمیرم کشف شد، سمیرم با هشت میلی متر بیشترین بارش را در اصفهان داشت و باسوادی اجتماعی باید در کنار توانایی خواندن و نوشتن قرار گیرد از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه استان اصفهان است.
**حدود 10 کیلوگرم تریاک در سمیرم کشف شد
رییس پلیس سمیرم از کشف و ضبط 9 کیلو و 800 گرم تریاک در ورودی شمالی این شهر خبر داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم سهراب قرقانی روز چهارشنبه افزود : این مقدار موادمخدر در محل ایست و بازرسی شهید رییسیان و از یک دستگاه اتوبوس کشف شده است.
به گفته وی این مقدار تریاک در جعبه اتوبوس جاسازی شده بود که بعد از مشکوک شدن ماموران و توقیف اتوبوس کشف و خودرو توقیف شد.
قرقانی ادامه داد: در این عملیات یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدام قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی سمیرم خاطرنشان کرد: روز گذشته در بازرسی دقیق از یک خودرو یکهزار و 650 قلم مواد خوراکی، 80 کیلوگرم بادام هندی و چهار تن ابزار آلات خارجی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال فاقد مجوز مثبت گمرکی از یک دستگاه کامیون کشنده در محل همین ایست و بازسی کشف شده بود.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان، 164 کیلومتری شمال یاسوج و در مسیر ترانزیت و حمل و نقل شهرها و بنادر جنوب کشور واقع شده است.
7147/
**سمیرم با هشت میلی متر بیشترین بارش را در اصفهان داشت
کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: روز گذشته بیشترین بارش باران در سمیرم به میزان 8.5 میلی متر، فریدون شهر 5.5 میلی متر و اصفهان چهار میلی متر بوده است.
ساناز جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته در بیشتر مناطق استان شاهد بارش باران بودیم، افزود: در مناطق سردسیر و ارتفاعات غرب استان نیز بارش برف گزارش شده است.
وی با بیان اینکه امروز چهارشنبه شاهد مه آلودگی در اغلب مناطق هستیم، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم برای امروز در مناطق غربی و جنوبی احتمال بارش های پراکنده وجود داشته باشد.
کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: برای 2 روز آینده (پنج شنبه و جمعه) جو نسبتا ناپایداری را داریم براین اساس در اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.
به گفته جعفری برای اصفهان طی 2 روز آینده بارش باران پیش بینی نمی شود.
وی با اشاره به کاهش دمای هوا در اغلب مناطق استان اضافه کرد: طی 24 ساعت آینده دمای هوا تغییر محسوسی ندارد، دمای هوای اصفهان در گرم ترین ساعات 15 درجه و در خنک ترین ساعات 3 درجه سانتی گراد و گرم ترین نقطه استان چوپانان با دمای 21 درجه و سردترین نقطه میمه و فریدون شهر با دمای صفر درجه پیش بینی می شود.
9913/
**سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در گلپایگان برگزار شد
گلپایگان- آیین سوگواری و عزاداری 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) روز چهارشنبه در شهرستان گلپایگان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، به همین مناسبت دوستداران اهل بیت (ع) با حضور در مساجد، حسینیه ها، امامزادگان و بقاع مترکه و حرکت دسته های عزادار در خیابان های شهرستان، در فضایی آکنده از معنویت و غم و اندوه، با سینه زنی، زنجیرزنی ،مداحی و مرثیه سرایی به عزاداری پرداختند.
روحانیون و مبلغان دینی در جمع مردم عزاداران در مورد فضایل و سیره زندگی حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) سخن گفتند.
بر اساس یک سنت دیرینه تعدادی از هیات های مذهبی شهرستان گلپایگان به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) به صورت کاروان زیارتی به مشهد مقدس اعزام و در این ایام در جواره بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس عزاداری می کنند.
شهرستان گلپایگان با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138
**باسوادی اجتماعی باید در کنار توانایی خواندن و نوشتن قرار گیرد
یک کارشناس امور اجتماعی گفت: ضروری است که باسوادی اجتماعی در دانش آموزان با فراگیری مهارت های زندگی در کنار توانایی و سواد خواندن و نوشتن قرار گیرد.
فخری رضایی در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر آموزش مهارت های اجتماعی و زندگی افزود: دانستن و پرداختن به این نکته حائز اهمیت است که باسوادی فقط توانایی خواندن و نوشتن نیست و در واقع آگاهی از مسائل اجتماعی، استفاده صحیح از رایانه، قرار گرفتن در مسیر صحیح زندگی، کسب مهارت های اجتماعی، بهتر زیستن و همزیستی مسالمت آمیز و صحیح از انواع سواد اجتماعی است.
وی اظهارداشت: نوجوانان و جوانان از همین دوران آموزشی و ابتدای زندگی اجتماعی خود باید توانایی نه گفتن به اعتیاد و مواد مخدر را داشته باشند.
این کارشناس امور اجتماعی با بیان اینکه به دلیل توسعه پایدار، هزاران نفر از شهروندان همچنان در فقر اجتماعی بسر می برند، تصریح کرد: آگاهی بخشی و توانمند کردن دانش آموزان در بحث مباحث اجتماعی مورد تاکید قرار دارد.
وی، آموزش مهارت های اجتماعی را مجموعه ای از راهبردها عنوان کرد که هدف آن کمک به دانش آمـوزان بـرای برقـراری و حفـظ تعاملات مثبت بـا دیگـران اسـت.
رضایی تاکید کرد: بایـد بـه دانش آموزان مهـارت هـای اجتماعی را آموزش داد تا بتوانند آنچـه را کـه در موقعیـت های اجتماعی مختلف برایشان مناسب است، انتخـاب کننـد.
وی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش بیش از آنکه به دنبال پرورش دانش‌آموزان باشد، آموزش را مدنظر قرار داده است، گفت: مهارت‌ های زندگی یکی از مقوله‌ های پرورش است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
این کارشناس اجتماعی افزود : برخی آموزش ها که به آن جان‌مایه‌های شهروندی امروزی گفته می شود باید در روند آموزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی، مهارت های زندگی را شامل 10 مهارت کنترل خشم، مدیریت استرس، ارتباط موثر، روابط بین فردی، تصمیم گیری، حل مساله، خودآگاهی، تفکر خلاق، تفکر نقاد و همدلی عنوان کرد.
رضایی، فراگیری این آموزش ها را موجب افزایش حس امنیت و ارزش، اعتماد به نفس، خودباوری و خوداتکایی در نوجوانان دانست بطوری که آنها را در مقابل تهدیدات فرارو قوی و مقاوم می سازد.
وی تصریح کرد: در نقطه مقابل، عدم فراگیری این آموزش ها می تواند نه تنها دانش‌آموزان را از مسیر درست و منطقی خارج و در چنگ آسیب های اجتماعی گرفتار کند بلکه موجب مشکلات رفتاری از جمله افسردگی و پیامدهای آن کند.
6994
**پیروان نبوی در خور و بیابانک عزادار شدند
مردم خور و بیابانک همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور در اماکن مذهبی منطقه به عزاداری پرداختند.
به گزارش ایرنا، مردم دوستدار اهل بیت و ولایت مدار شهرستان خور و بیابانک با حضور در مساجد شهر و روستا با برگزاری آیین های عزاداری به سوگ رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) سیاه پوش شد.
مردم مومن و عزاداراین شهرستان از شب گذشته تا امروز با برپایی مجلس های عزاداری و نوحه سرایی پخت غذای نذری و توزیع آن بین عزاداران در سالروز رحلت خاتم پیامبران محمد مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی(ع) ارادت خود را نسبت بهاین بزرگواران ابراز کردند.
این اقدام خودجوش و خداپسندانه نشانه علاقه‌ مندی و ارادت مردم این شهرستان به ائمه اطهار و اهل‌ بیت(ع) است.
مردم نیکوکار و ولایتمدار خوروبیابانک همه ساله در مناسبت های مختلف مذهبی اقدام به پخت غذاهای نذری و توزیع آن بین عزاداران و شهروندان می‌کنند.
شهرستان خور و بیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.
9860/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/73995/اخبار-کوتاه-از-استان-اصفهان
بستن   چاپ