پیام سپاهان
60 درصد مدارس تیران و کرون نیازمند مقاوم سازی است
پنجشنبه 17 آبان 1397 - 11:16:54
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت : 60 درصد از 110 واحد آموزشی این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارد که در صورت رفع نکردن این مشکل، امکان وقوع هر حادثه برای دانش آموزان آن محتمل است.
علیرضا مرزبان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که اکنون فقط فرسودگی 6 مدرسه شهرستان جان دانش آموزان را تهدید می کند، افزود : حکم تخریب آنها از سوی اداره کل نوسازی مدارس صادر و به شورای هماهنگی مدیریت بحران اعلام شد و باید زمین جایگزین این مدارس تخریبی معرفی شود.
وی اظهارداشت : با بارش برف و باران امکان فروریختن سقف و دیوارهای این 6 مدرسه وجود دارد که هرچه زودتر باید برای این چالش مهم آموزشی تدابیری اندیشید.
وی اعتبارات شهرستانی را برای احداث مدرسه جایگزین پاسخگو ندانست و تصریح کرد: برای بازسازی 6 مدرسه تخریبی 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون یادآور شد : رفع معضل کمبود و فرسودگی واحدهای آموزشی این شهرستان به مشارکت خیران و تخصیص اعتبارات ملی نیاز است.
شهرستان بیش از 72 هزار نفری تیران و کرون واقع در 45 کیلومتری غرب اصفهان بیش از 11 هزار دانش آموز و 110 مدرسه و مرکز آموزشی دارد.
نزدیک به 40 درصد فضاهای آموزشی استان اصفهان تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است.
اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار نفر معلم و افزون بر پنج هزار باب مدرسه دارد.
/6026/7131

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74012/60-درصد-مدارس-تیران-و-کرون-نیازمند-مقاوم-سازی-است
بستن   چاپ