پیام سپاهان
امامان جمعه شهرهای اصفهان:
محورهای سخنان امامان جمعه شهرستانهای اصفهان
جمعه 18 آبان 1397 - 14:28:30
پیام سپاهان - اصفهان- هیمنه آمریکا در انظار جهانی از بین رفت، مسئولان بیشتر به امور فرهنگی جامعه توجه کنند، آمریکا به دنبال سلطه بر کشورهای ضعیف است و ربا بانکی کمر اقتصاد کشور را شکست از جمله محور سخنان امامان جمعه شهرستان ها در نمازجمعه این هفته استان اصفهان است.
**هیمنه آمریکا در انظار جهانی از بین رفت
امام جمعه داران با اشاره به کارشکنی ها و دشمنی دائمی امریکا با ایران و تلاش او در دور زدن تحریم ها و ممانعت از فروش نفت ایران گفت: عدم موفقیت دولتمردان آمریکا در اجرای ادعاهایشان در خصوص تحریم نفتی ایران، سلطه خواهی، زورگویی و هیمنه این مدیریت را در انظار جهانی شکست.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر داران افزود: امریکا برای فرار از خفت و خواری این شکست طوری وانمود می کند که گویی او به برخی کشورها اجازه خرید نفت از ایران را داده است.
سیاوشی تصریح کرد: کسانی که سعی داشتند با ایجاد آشوب و بحران های اقتصادی برنامه ریزی شده با هدف اعمال فشار بر رهبری رابطه با آمریکا را مصلحت نشان دهند اکنون به این باور رسیدند که به راستی امریکا در حال افول است.
امام جمعه داران با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه ادامه داد : با توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته ها و توان داخلی ایران به چشم انداز 20 ساله 1404 خواهد رسید که در آن قدرت اول منطقه و مایه عزت شیعه و جهان اسلام است.
وی با بیان این که مکارم اخلاقی پیامبر باید برای همه مسلمانان الگو باشد، ادامه داد : پیامبر اکرم (ص) اخلاق مداری را به بشریت آموختند و این رویه باید به طور عملی در تمام بخش های جامعه اسلامی اجرا شود.
سیاوشی با اشاره به هفته وقف گفت: وقف صدقه جاریه و میراث ماندگار است که به گسترش عدالت و رفع محرومیت از چهره جامعه منجر می شود و در نهایت نفع عمومی را به همراه دارد.
9861
** آمریکا به دنبال سلطه بر کشورهای ضعیف است
کاشان - امام جمعه موقت کاشان گفت: آمریکا می خواهد کشورهای در ظاهر ضعیف، به ویژه ایران را که در 40 سال گذشته به طور پیاپی به آنها سیلی زده، با خواری زیر سلطه خود درآورد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: نباید فراموش کنیم که در ذات فرهنگ ناب اسلام، رویارویی با آمریکا و دشمنی با آن اندیشه وجود دارد و در ذات آمریکا نیز دشمنی با اسلام است.
وی عزت طلبی را نهفته در ذات فرهنگ ناب اسلامی دانست و بیان کرد: ملت ولایتمدار ایران با فراموش نکردن این دشمنی باید در برابر آنها مقاومت کنند؛ چرا که این فرهنگ ناب به پیروانش می آموزد که نه ستمکار باشند و نه زیر بار ستم بروند.
امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: امروز مردم مقاوم ایران با کمک مردم سایر کشورها با ایستادگی در حال بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه هستند و ایالات متحده با وجود تخصیص میلیاردها دلار به هیچ یک از هدف های خود در منطقه نرسید.
وی قدرت آمریکا را رو به افول ارزیابی کرد و گفت: پایان این مقاومت، پیروزی جبهه حق می باشد زیرا روش استکبار جهانی ظالمانه است.
6136/8123
** ملت ایران تحریم ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد
اردستان - امام جمعه اردستان گفت: ملت مبارز ایران که در همه زمینه ها پیشرفت کرده، تحریم ها را نیز شکسته و آن را به فرصت تبدیل می کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: آمریکا آغاز تحریم ها را با هدف ایجاد مشکل برای مردم، 13 آبان اعلام کرده بود که با همکاری دولت و مردم برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: نباید کاری کنیم که با ریسمان پای خود را ببندیم؛ ما عاشورا و حضرت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) را داریم و می توان با پیروی از ولایت فقیه و همکاری دولت به پیروزی رسید.
امام جمعه اردستان با گرامیداشت یاد شهید تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران اضافه کرد: وجود این موشک ها کشور را از خطر حمله دشمن مصون کرد اما مشکل اینجاست که برخی مدیران نتوانستند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.
وی در ادامه به حمله متجاوزان سعودی به الحدیده اشاره کرد و گفت: این رفتارهای ظالمانه با چراغ سبز آمریکا انجام می شود که با مقاومت مردم مسلمان یمن و نصرت الهی، با شکست رو به رو خواهد شد.
دهشیری در ادامه به اشاره به روز کتابخوانی عنوان کرد: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و شخصیت هایی مانند علامه طباطبائی باید برای جامعه الگو باشد.
7431/8123
**مسئولان بیشتر به امور فرهنگی جامعه توجه کنند
امام جمعه سمیرم از مسئولان و بویژه مدیران بخش فرهنگی خواست بیشتر به مسائل مربوط به فرهنگ عمومی توجه کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی، در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی افزود : یکی از مهمترین ابزار فرهنگی کتاب و کتابخوانی است.
وی با گرامیداشت 24 آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اظهارداشت : این روز همچنین مصادف با بزرگداشت و سالروز درگذشت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی از علما و بزرگان فیسلوف شیعه در دوران معاصر است.
خطیب جمعه سمیرم یکی از ویژگی های علمی علامه طباطبایی را حقیقت طلبی برشمرد و گفت: این عارف فرهیخته جهان اسلام زندگی و سرمایه عمر خود را در راه حقیقت طلبی صرف کرد و پیش از آنکه به دنبال جریان های رایج باشد، به دنبال حقیقت بود.
وی بار دیگر از مسئولان فرهنگی و آموزش و پرورش خواست در شناخت این شخصیت های بی نظیر شیعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بکوشند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزند.
وی با یادآوری اینکه 19 آبان ماه بعنوان روز علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری شد، تصریح کرد: جای تاسف است که امروز همین علم به ابزاری برای جنایت، کشتار و کودک کشی رژیم های دیکتاتور و مدعی حقوق بشر تبدیل شده است.
7147/
**ربا بانکی کمر اقتصاد کشور را شکست
امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: ربا بانکی کمر اقتصاد کشور را شکسته و مایه فقر و فساد در جامعه شده است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: سود بالای بانکی سرمایه گذاران را به سپرده گذاری به جا یفعالیت اقتصادی و تولیدی و سوسه می کند.
وی بیان کرد: برای رونق اقتصاد و عرصه تولید نیاز به سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و فعالیت های اشتغال زایی است و باید در این راستای سود بانکی کاهش و تسهیلات بانکی با کمترین سود به افراد متقاضی شغل و بنگاه های اقتصادی ارایه شود.
امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: ترویج فرهنگ های صحیح در اقتصاد جامعه از جمله پرداخت زکات، خمس، وقف و انفاق قابلیت رفع مشکلات اقتصادی را دارد و اگر فرهنگ های نادرست مانند رباخواری و پرداخت وام با سود بالا رواج پیدا کند مشکلات همانند وضع موجود در کشور ایجاد می شود.
وی به ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص CFT اشاره کرد و گفت: بررسی کارشناسانه شورای نگهبان و دغدغه مندی آن ها پیرامون قوانین اسلامی و کشور نشان از مسئولیت پذیری و نگهبانی آن ها از ارزش های اسلامی و انقلابی است.
وی همچنین به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان اشاره کرد و گفت: خروش مردمی و شعار مرگ بر آمریکا ملت ایران نشان از استکبار ستیزی مردم ایران و شناخت کامل از دشمنی های آمریکا با کشور مان است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.
7131
**مردم تا آخرین نفس پای آرمان های انقلاب ایستادند
امام جمعه موقت نایین گفت : مردم با حضور پرشکوه 13 آبان به استکبار جهانی بار دیگر ثابت کردند تا آخرین نفس پای آرمان های انقلاب ایستادند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اکبر دهقان در خطبه های نماز جمعه این هفته نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) این شهر، افزود: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی به وظیفه خود عمل کردند اکنون وظیفه مسولان است تا به وظایف خود عمل کنند و با رفع مشکل گرانی که در جامعه بیداد می کند، رضایت مردم را به دست آورند.
وی اظهارداشت : ملت ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل ذات استکباری و خوی درندگی که دارند مخالف است.
دهقان ادامه داد : هر کشوری که بخواهد به استقلال ایران اسلامی دست درازی کند در مقابل او ایستادگی خواهیم کرد.
وی با گرامیداشت دهه وقف تصریح کرد : وقف یک صدقه جاریه و ظرفیتی ارزشمند برای حل مشکلات حوزه های مختلف است.
شهرستان نایین در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
/6026/7136

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74055/محورهای-سخنان-امامان-جمعه-شهرستانهای-اصفهان
بستن   چاپ