پیام سپاهان
امام جمعه موقت اصفهان:
مسئولان فکری برای شاد کردن ملت کنند
جمعه 18 آبان 1397 - 18:38:38
پیام سپاهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: گفته می شود امروز ملت مان شاد نیست. آیا برگزاری کنسرت و سوار شدن خانم ها بر موتور و موتورسواری آنها باعث شاد شدن ملت می شود؟
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در نماز جمعه سیاسی عبادی این هفته شهر اصفهان با بیان اینکه خودم و شما را به تقوای الهی دعوت می کنم، اظهار کرد: چهل سال است تجربه کرده ایم که بزرگ ترین قدرت جهان هر کاری که از دستش بر می آید انجام می دهد تا جمهوری اسلامی را ساقط کند اما جمهوری اسلامی همچنان پا برجا و استوار است.
وی با اشاره به اینکه در خطبه اول به تفسیر سوره جمعه می پردازم زیرا در این سوره بیان شده که ای اهل ایمان و مومنین به سوی نماز جمعه بشتابید،افزود: روز جمعه، روز امام زمان (عج) است، هم چنین روز تشریح مسایل سیاسی و عبادی است که در نماز جمعه بیان می شود.
امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: حدیث های بسیاری در خصوص با اهمیت شمردن نماز جمعه مطرح شده است که از آن جمله می توان به فرموده خداوند که گفته هر کس در نماز جمعه شرکت کند هراس روز قیامت را از او کم می کند، اشاره کرد.
میردامادی با بیان اینکه طبق حدیثی دیگر نماز جمعه کفاره گناهانی است که انسان در طول هفته انجام می دهد، گفت: هر کس به جز عذر بیماری سه جمعه در نماز جمعه شرکت و حضور نیابد خداوند بر قلب او مهر می زند.
وی تصریح کرد: اهمیت نماز جمعه به قدری بسیار است که در استان های تهران و مشهد در این روز مساجد تعطیل اند اما متاسفانه در اصفهان برخی مساجد باز هستند و این کج دهنی به این نماز است. این در حالی است که این نماز ثواب حج بر آن است.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه نماز جمعه بسیار با اهمیت است و طبق گفته امام خمینی (ره)یکی از برکات انقلاب احیای نماز جمعه است، ادامه داد: امیدوارم به نماز جمعه و برپایی آن بی احترامی نکنیم، زیرا این نماز دشمن شکن است و نمازی سیاسی و عبادی است که مشکلات جامعه را بیان می کند.
میردامادی خاطر نشان کرد: تا زمانی که متکی به قدرت خداوند باشیم هیچ ظالمی نمی تواند صدمه ای به ما وارد کند مشکل زمانی است که امیدمان را از خداوند قطع کنیم و به جای اینکه از او بترسیم از آمریکا ترس داشته باشیم.
وی در خطبه دوم با اشاره به اینکه امروز دشمن در کمین مان است و جنگ امروز بیش از آنکه اقتصادی باشد فرهنگی است، افزود: مطمئن باشیم که استکبار جهانی هر چه فشار بر مردم را بیشتر کند مقاومت، عزت و قدرت مردم در مقابل این استکبار جهانی بیشتر می شود.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه روز اول ریبع الاول برابر با آغاز هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه است و در آن پیامبر اقدام به ساختن مسجد کرد، ادامه داد: درست در چنین روزی در سال 1358تحریم های ظالمانه بر کشور آغاز شد و بعد از چهل سال هنوز ما استوار هستیم و طبق گفته مقام رهبری آنها ضعیف تر و ما استوارتر شده ایم.
میردامادی با بیان اینکه حتی آنها در جنگ هشت ساله با ما زمین خوردند و ما سربلند شدیم، گفت: امروز به قدرتی رسیدیم که این تحریم ها بر ما اثری نگذاشته است. همانطور که 13 آبان گذشت بقیه روزهای تحریم نیز می گذرد.
وی تصریح کرد: البته من نمی گویم که سختی نیست اما طبق گفته پیامبر مومن همانند کوه است و در مقابل سختی ها مانند کوه می ماند.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه از مسئولان خواهان رسیدگی به مشکلات ملت هستیم، ادامه داد: از آنها می خواهیم تلاش بیشتری به کار برند و همت بیشتری کنند تا ملت از زیر این فشارها خالی شوند هم چنین از مردم می خواهم که با صبر و بردباری تحمل کنند.
وی افزود: در سال 1352 مقام معظم رهبری فرمودند شیعه در دنیا پراکنده اند و باید کنگره ای تشکیل شود که در آن تمام شیعه ها جمع شوند و شکوه و عظمت شیعه را نشان دهند و این در حالی است که این سخنان مربوط به 45 سال پیش است.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: گفته می شود امروز ملت مان شاد نیست آیا برگزاری کنسرت و سوار شدن خانم ها بر موتور و موتور سواری آنها باعث شاد شدن آنها می شود؟
میردامادی تصریح کرد: عفت و عزت زن حجاب است و زن همانند طلا است که باید پیچیده شود باید فکر دیگری برای شاد کردن ملتمان کرد تا مشکلات را برطرف کنیم. باید در این خصوص به برخی مسئولان تذکر بدهم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74081/مسئولان-فکری-برای-شاد-کردن-ملت-کنند
بستن   چاپ