پیام سپاهان
عاشقانه‌های آسمان در پاریس
شنبه 19 آبان 1397 - 9:32:51 AM
ایسنا
 پیام سپاهان- داریوش فردی‌پور در خصوص برگزاری نمایشگاهی در فرانسه اظهار کرد: پس از برگزاری پنجمین نمایشگاه انفرادی "گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن" در تابستان سال 96 در خانه هنرمندان ایران در تهران با موضوع بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ایران به خصوص اصفهان که با نگاهی نو و زاویه جدید عکاسی شده بود مورد استقبال رایزن فرهنگی ایران در فرانسه با دیدن نمونه آثار به نمایش گذاشته شده مقررشد در پاریس نیز این نمایشگاه به میزبانی آنها برگزار شود.

وی افزود: تعداد عکس های ارسالی 35 عدد است و همانگونه که در ابتدا ذکر کردم موضوع این نمایشگاه بناهای تاریخی و میراث فرهنگی کشورم می باشد و هدف از برگزاری آن آشنایی مردمان کشورهای دیگر با میراث فرهنگی و تاریخ غنی کشورم است . با توجه به سابقه خوب مردم فرانسه بخصوص پاریس از هنر ، انتظار استقبال خوبی از این نمایشگاه را دارم . این نمایشگاه به صورت انفرادی بوده و تاریخ برگزاری آن از 9 نوامبر الی 22 نوامبر 2018 ( 18 آبانماه تا 1 آذر 1397) است.

این هنرمند عکاسی ادامه داد: کاخ عالی قاپو.چهلستون.مسجد حکیم. مسجد جامع عباسی، مسجد جامع عتیق ، مسجد شیخ لطف الله، مسجد علی،کاخ هشت بهشت، امیر چخماق یزد، باغ دولت آباد یزد، خانه تاریخی عباسی‌های کاشان از جمله مکان‌هایی هستند که از آنها عکاسی شده است.

فردی‌پور تصریح کرد: مجموعه آثار 300 عکس است و انتخاب 35 عکس از میان این تعداد سه سال به طول انجامید که این تعداد برای نمایشگاه پاریس انتخاب شده است، مجموعه بعدی نیز در همین محل و در سال 2019 با موضوع مستند اجتماعی برگزار می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74143/عاشقانه‌های-آسمان-در-پاریس
بستن   چاپ