پیام سپاهان
ملی پوش تیراندازی با کمان:
هزینه ها زیاد است و نیازمند حمایت بیشتر هستیم
شنبه 19 آبان 1397 - 12:59:41
پیام سپاهان - ملی پوش 24 ساله تیراندازی با کمان کشورمان که در مسابقات انتخابی تیم ملی مقام چهارم را کسب کرده است، نبود اسپانسرینگ و هزینه های بالا در رشته تیراندازی با کمان را مشکلات مهم این رشته می داند.
امین پیرعلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا-منطقه اصفهان، درباره آخرین مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: این مسابقات از 27 تا 29 مهرماه برگزار شد که بیش از 400 تیرانداز با توان حداکثری خود پا به این مسابقات گذاشته بودند تا بتوانند به تیم ملی راه پیدا کنند که به لطف خدا نفر چهارم این مسابقات شدم و به اردوی تیم ملی راه پیدا کردم.
ملی پوش اصفهانی تیر و کمان کشور با اشاره به این که اردوی تیم ملی از 12 آبان ماه تا 3 آذر در جریان است، خاطرنشان کرد: تمرینات تیم ملی از ساعت 8 صبح تا حدود ساعت 5 عصر به صورت مستمر برگزار می شود که آقایان و بانوان در هر بخش ریکرو و کامپوند حدود 12 نفر تیرانداز هستند که در مراحل بعدی اردوهای تیم ملی طبق نظرات مربی و رکوردگیری هایی که انجام می شود این نفرات کاهش پیدا می کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از طرف هیئت تیراندازی و اداره ورزش و جوانان استان اصفهان حمایت هایی صورت گرفته یا خیر؟ تصریح کرد: از طرف هیئت و اداره ورزش استان حمایت هایی صورت گرفته است، اما از آنجایی که رشته تیراندازی با کمان، رشته پر هزینه ای است و تمام تجهیزات آن وارداتی است و با این وضعیت ارز، هزینه ها برای ورزشکاران این رشته سنگین شده است و با وجود استعدادهایی که در کشور وجود دارد، حمایت ویژه و توجه بیشتر مسئولین را می طلبد.
پیرعلی با توجه به مشکلات این رشته اظهار کرد: یکی از مشکلات، هزینه های بالا برای خرید تجهیزات در این رشته است که حداقل چیزی که ما نیاز داریم تیر و کمان است که یک پک تیر حدود 400 یورو است که یک تیر کامل با ملزومات خود حدود 800 هزار تومان برای ورزشکاران هزینه دارد.
وی همچنین نبود اسپانسر را یکی دیگر از مشکلات دانست و ادامه داد: اگر اکنون کسی بخواهد وارد این رشته بشود و بخواهد یک کمان و تیر بخرد و به صورت حرفه ای این رشته را دنبال کند باید حدود 40 میلیون تومان هزینه کند که ممکن است افرادی که علاقه و استعداد زیادی به این رشته دارن به خاطر این هزینه ها وارد این رشته نشوند و اگر اسپانسرها به این رشته توجه کنند و حمایت مادی و مالی بیشتری انجام دهند شاید برخی از این مشکلات برای ورزشکاران و علاقه مندان به این رشته حل شود.
به گزارش ایسنا؛ تیم ملی تیراندازی در حال برگزاری اردو است تا برای مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک که در سال 2019 برگزار می شود، آمادگی لازم را کسب کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74157/هزینه-ها-زیاد-است-و-نیازمند-حمایت-بیشتر-هستیم
بستن   چاپ