پیام سپاهان
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خبر داد:
اجرای پروژه های آبخیزداری برای مقابله با خشکسالی در اصفهان
شنبه 19 آبان 1397 - 12:59:44
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری به منظور مقابله با خشکسالی و مسئله ذخیره آب بدنبال بارش باران از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمد حسین شاملی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به آغاز بارش ها اجرای پروژه های آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب و فرسایش بسیار پر اهمیت شده است.
وی از لازمه اجرای 17 پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان‌های اصفهان خبر داد و بیان داشت: با اجرای پروژه های آبخیزداری می توانیم سفره های آب زیرزمینی را تغذیه کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: اعتبار این طرحها را بیش از 300 میلیارد ریال است به طوری که بیش از 20 درصد ازعملیات آنها ازطریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی انجام شده است.
وی گفت: آبخیزداری شیوه مدیریت آب وخاک درحوزه های آبخیز است که با عملیاتی سازه‌ای همچون ایجاد بند سنگی ملاتی، بتنی، خاکی و بیولوژیک شامل بذرکاری، کپه کاری، احیای جنگل با کاشت نهال‌های مناسب اجرا می شود.
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های آبخیزداری امسال سعی بر این است که با جامع نگری همراه با اجرای عملیات مکانیکی و سازه ای مباحث مربوط به آموزش، ترویج و توانمند کردن مردم ساکن در حوزه های آبخیز و موارد مربوط به حقوق مردم نیز لحاظ شود.
وی با اشاره به اینکه با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری بخشی از تنش آبی موجود در کشور برطرف خواهد شد،‌ افزود: با اجرای عملیات یاد شده بخش مهمی از مشکلات جمعیت زیستی که در اثر فرسایش و از دست دادن خاک حاصلخیز که از طرق مختلف طعمه سیل و یا فرسایش بادی می شود، برطرف خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74160/اجرای-پروژه-های-آبخیزداری-برای-مقابله-با-خشکسالی-در-اصفهان
بستن   چاپ