پیام سپاهان
محقق شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان:
آب موردنیاز کشاورزان اصفهان با پکیج‌های تصفیه فاضلاب تامین می‌شود
شنبه 19 آبان 1397 - 16:58:04
پیام سپاهان - اصفهان- محقق شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت:‌ با استفاده از پکیج های نوین تصفیه فاضلاب آب مورد نیاز کشاورزان اصفهان را تامین خواهیم کرد.

آرمان معتمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به جاری نبودن زاینده رود و کم آبی موجود در اصفهان، با حمایت شهرک علمی تحقیقاتی از سال 88 فعالیت هایی را در زمینه آب و فاضلاب و فاضلاب های صنعتی و بهداشتی داشته ایم.
وی با بیان اینکه تاکنون سه ثبت اختراع در زمینه تصفیه فاضلاب داشته اند، گفت:‌ یکی از مهمترین و کاربردی ترین اختراعات ما پکیج های نوین تصفیه فاضلاب است که فاضلاب بهداشتی و صنعتی را طبق استاندار های محیط زیست تصفیه میکند.
محقق شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه تصفیه پساب های صنعتی جهت استفاده مزارع کشاورزی انجام می شود، ادامه داد:‌ تصفیه پساب به روش های بیولوژیک و تلفیقی و تصفیه های فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی هم زمان انجام می شود.
وی افزود: تا کنون 60 عدد از این دستگاه در مناطق مختلف نصب شده است که در اصفهان درشهر جدید مجلسی یک هزار و 800 متر مکعب فاضلاب را تصفیه می کند.
معتمدی با اشاره به همکاری شهرداری، آب و فاضلاب، عمران شهرداری و بنیان مسکن در این طرح اظهار داشت:‌ سازمان ها همکاری خوبی را تاکنون داشته اند و ما سعی کرده ایم در مقابل حمایت آنها خدمات به صرفه ای را ارائه دهیم.
وی ادامه داد:‌ بیشترین اعتراض کشاورزان به دلیل کیفیت نامناسب آب های تصفیه شده است اما ما با استاندارهایی که محیط زیست تامین کرده آۤب با کیفیت و قابل استفاده کشاورزی را تحویل سازمان محیط زیست می دهیم و این سازمان وظیفه تقسیم آب را برعهده دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74184/آب-موردنیاز-کشاورزان-اصفهان-با-پکیج‌های-تصفیه-فاضلاب-تامین-می‌شود
بستن   چاپ