پیام سپاهان
طراحی سامانه مدیریت بلادرنگ حوادث توسط محققان اصفهانی
یکشنبه 20 آبان 1397 - 10:44:24 AM
ایسنا
پیام سپاهان- سامانه مدیریت بلادرنگ حوادث، ابزاری برای هوشمندسازی و یکپارچه­ سازی خدمات امدادی سازمان­های امدادرسانی از قبیل آتش‌نشانی، اورژانس و مرکز مدیریت بحران است.

در این سامانه، درخواست امداد و اطلاع از وقوع حوادث و رخدادها از دو طریق اپلیکیشن موبایل و فرستنده­ های بی‌سیم و بدون نیاز به تماس تلفنی به مراکز فوریتی امدادی ارسال می­ شود.

جزئیات حادثه و مشخصات مکان و شخص حادثه دیده از طریق پروتکل‌های اینترنت اشیاء، به صورت بلادرنگ به مرکز فوریتی امداد ارسال می­شود و گروه­ های امدادی (آتش‌نشانی و یا اورژانس و ...)، با اطلاعات دقیقی که در پنل مانیتورینگ دریافت کرده‌اند، عملیات امداد را مدیریت می­ کنند. 

کاهش زمان امدادرسانی، کاهش چشمگیر خسارات جانی و مالی حوادث، اطلاع فوری از حادثه و رخداد بصورت بی‌سیم، نمایش جزئیات کامل مکان حادثه دیده، نمایش مشخصات کامل شخص حادثه دیده، پایش آنلاین عملکرد سیستم­های اعلام حریق سطح شهر، ثبت آماری حوادث و جمع‌آوری اطلاعات بحران در بازه­های زمانی، یکپارچه‌سازی کلیه خدمات ایمنی و اورژانس شهری و ارتباط مستمر با مراکز داده شهرداری‌ها از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

از قابلیت‌ها و همچنین وجه تمایز این سامانه نسبت سامانه‌های شهرهای توسعه یافته دنیا، می­توان به قابلیت پیاده‌سازی در شهرهای بدون زیرساخت‌های پیچیده، اتصال فرستنده بی‌سیم به تمام تجهیزات حفاظتی با هر برند و پروتکل ارتباطی، تجهیز مراکز امدادی آتش‌نشانی و اورژانسی دور افتاده و فاقد اینترنت به پنل مانیتورنگ و عدم وابستگی به واردات فناوری و تحریم‌های بین‌المللی، اشاره کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74215/طراحی-سامانه-مدیریت-بلادرنگ-حوادث-توسط-محققان-اصفهانی
بستن   چاپ