پیام سپاهان
/پایان نامه/
بررسی حقوق مصرف کننده در قانون مدنی ایران
يکشنبه 20 آبان 1397 - 12:29:42
پیام سپاهان - یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد با توجه به اهمیت موضوع حقوق مصرف کننده و ضرورت حمایت از آن در جوامع امروز بشری، اگر هدف اصلی قواعد مسئولیت مدنی را جبران خسارت‌های مادی و معنوی زیان دیده و ترمیم زیان وارده در نظر بگیریم، درصورت تضییع حقوق مصرف کننده، دولت و کارمندان آن را نباید از این قاعده مستثنی دانست.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، نگار خلیلی ششبخوانی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق عمومی به بررسی "مسئولیت مدنی دولت ناشی از نقض حقوق مصرف کننده" پرداخت.
مطابق این تحقیق دو مفهوم «مصرف کننده» و«حقوق مصرف کننده» زائیده نوین زندگی بشری است و بر همین اساس وارد قلمرو دانش حقوق شده است و با پیشرفت علم و تحولات پرشتاب زندگی بشر به یکی از موضوعات چالش برانگیز و مهم علم حقوق تبدیل شده است. بنابراین با توجه به این مهم، این مطالعه سعی بر آن دارد تا به بیان اهمیت نقش دولت در حمایت و تامین حقوق مصرف کننده اشاره کرده و سپس با پذیرش رکن تقصیر در اثبات مسئولیت به رفع ابهامات موجود در این زمینه از قبیل رابطه سببیت در خصوص اثبات تقصیر دولت و اینکه آیا دولت سبب بروز خسارت بوده است یا خیر و چگونگی نحوه مطالبه خسارت وارده از طرف دولت به مصرف کننده بپردازد.
یافته‌های این پژوهش نشان داد باتوجه به اهمیت موضوع حقوق مصرف کننده و ضرورت حمایت از آن در جوامع امروز بشری، اگر هدف اصلی قواعد مسئولیت مدنی را جبران خسارت های مادی و معنوی زیان دیده و ترمیم زیان وارده در نظر بگیریم، در صورت تضییع حقوق مصرف کننده، دولت و کارمندان آن را نباید از این قاعده مستثنی دانست.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی فرامرز عطریان در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74225/بررسی-حقوق-مصرف-کننده-در-قانون-مدنی-ایران
بستن   چاپ