پیام سپاهان
سفیر کره جنوبی در ایران:
تبادلات علمی در دوستی پایدار بین ایران و کره تاثیر زیادی دارد
يکشنبه 20 آبان 1397 - 12:29:43
پیام سپاهان - سفیر کره جنوبی در ایران گفت: همه ما آگاهیم اتفاقی که اخیرا در عرصه بین المللی رخ داده است، روابط ایران و کره جنوبی را از لحاظ اقتصادی دچار چالش هایی کرده است، اما با تکیه بر همکاری و دوستی دیرینه بین ایران و کره، از این برهه دشوار نیز عبور خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، ریوجونگ هیان امروز(یک شنبه) در مراسم افتتاحیه اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: امروز "کوریا کرنر" یا همان اتاق کره مانند هسته درخت در آغاز اولین روزهای فعالیتش است و ما تمام همت خود را به کار می گیریم که این هسته کوچک در زمینه همکاری آموزشی و فرهنگی تبدیل به درختی پربار شود.
وی گفت: برپایی اتاق کره در دانشگاه اصفهان که نقشی اساسی و سازنده در تبادلات دانشگاهی بین کره و ایران دارد، اقدام بسیار مهمی است. در راستای حفظ کیفیت اتاق کره، دولت کره جنوبی هرساله به طور منظم با در اختیار گذاشتن منابع علمی و کتب مختلف از فعالیت این مرکز حمایت خواهد کرد. امیدوارم که اتاق کره موجب افزایش تعاملات فرهنگی و تبادلات علمی بین کارشناسان آموزشی، اساتید و دانشجویان دو کشور شود.
سفیر کره جنوبی در ایران ادامه داد: همچنین از دانشگاه اصفهان به خاطر برپایی یک کلاس آموزش زبان کره ای از ترم جاری در دانشکده زبان و ادبیات خارجی سپاسگزارم و از حمایت این دانشگاه از شروع فعالیت موسسه یادگیری زبان کره ای "سجونگ" که در راستای کمک به دانشجویان و مردم اصفهان برپا شده صمیمانه تشکر می کنم. قصد دارم تمام تلاش خود را در راستای فرستادن معلم حرفه ای زبان کره ای به دانشگاه اصفهان به کار گیرم و از تبدیل این دانشگاه به مرکز تحقیقات فرهنگی و یادگیری زبان کره ای با قدرت حمایت کنم.
ریوجونگ هیان افزود: یک ضرب المثل کره ای است که می گوید برای امر آموزش، برنامه ریزی صدساله نیاز است، یعنی باید به آموزش و پرورش نگاهی بلند مدت داشت و این نیازمند علاقه و تلاش مستمر است. این بیت از شاعر معروف ایرانی فردوسی هم به اهمیت آموزش اشاره می کند" چنین گفت پیغمبر راستگوی، زگهواره تا گور دانش بجوی."
وی اظهار کرد: تبادلات در زمینه آموزش نقش مهمی در دوستی پایدار و طولانی مدت بین دو کشور ایران و کره جنوبی دارد. در همین راستا، دولت کره جنوبی کتاب ها، عکس ها، و منابع مختلفی را در اختیار دانشگاه ها، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی در کشور های مختلف قرار می دهد و این منابع در فضایی به نام "کوریا کرنر" یا اتاق کره جای داده می شوند که مرجعی برای آشنایی با ابعاد مختلف کشور کره جنوبی است.
ریوجونگ هیان افزود: همه ما آگاهیم اتفاقی که اخیرا در عرصه بین المللی رخ داده است، روابط ایران و کره را از لحاظ اقتصادی دچار چالش هایی کرده است، اما با تکیه بر همکاری و دوستی دیرینه بین ایران و کره، از این برهه ی دشوار نیز عبور خواهیم کرد.
 سفیر کره جنوبی در ایران ادامه داد: در این وضعیت نامطلوب، همکاری و تعامل در زمینه فرهنگی و آموزش و همچنین پرورش نیروی انسانی، اهمیت بیشتری پیدا می کند. رسیدن به درک متقابل و گسترش تبادلات بین دو کشور دوست، موجب تعمیق همکاری در زمینه سیاسی و اقتصادی می شود.
وی افزود: روابط ایران و کره یک رابطه دوستی دیرینه و بسیار نزدیک است و این سابقه به بیش از هزار سال می رسد. تا کنون روابط ایران و کره به این صورت بوده است که ایران به کره نفت صادر کرده و کره به ایران خودرو و لوازم خانگی فرستاده است، اما امروز در پی شکل گیری یک همگرایی و همکاری در زمینه متنوع سازی فعالیت های صنعتی هستیم.
ریو جونگ هیان گفت: قبلا هم گفتم و باز هم می گویم که امر آموزش بسیار مهم است مخصوصا این که روابط ایران و کره از لحاظ علمی برای ما اهمیت بیشتری دارد، بنابراین با تمات قدرت برای حفظ این روابط تلاش می کنیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74226/تبادلات-علمی-در-دوستی-پایدار-بین-ایران-و-کره-تاثیر-زیادی-دارد
بستن   چاپ