پیام سپاهان
سفیر کره جنوبی در تهران:
زمینه همکاری کره و ایران در بخش شرکت های کوچک و متوسط وجود دارد
يکشنبه 20 آبان 1397 - 16:35:58
پیام سپاهان - اصفهان - سفیر کره جنوبی در تهران گفت : زمینه گسترش همکاری های کره و ایران در بخش شرکت های کوچک و متوسط صنعتی و دانش بنیان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، ریو جئونگ هیون روز یکشنبه در مراسم افتتاح اتاق کره (Korea Corner) در دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران افزود : روابط 2 کشور کره جنوبی و ایران، دیرینه و نزدیک است و ما می توانیم با تحکیم روابط به ویژه در بخش شرکت های کوچک و متوسط از شرایط دشوار کنونی عبور و ارتباط ها را محکم تر کنیم.
وی با بیان اینکه کره جنوبی با توجه به شرایط جدید حاکم بر روابط سیاسی و اقتصادی دولت ها به دنبال تنوع سازی در روابط خارجی خود با کشورهای مختلف است، گفت: ایران قدرتمند ترین کشور منطقه خاورمیانه است و تحکیم روابط با آن همواره برای ما اهمیت دارد.
جئونگ هیون با اشاره به اینکه کره جنوبی در سال های گذشته خودرو و لوازم خانگی به ایران صادر می کرد، گفت : امروزه زمینه همگرایی در بخش شرکت های کوچک و متوسط و تنوع سازی در زمینه های صنعتی و دانش بنیان بین 2 کشور وجود دارد.
وی با اشاره به افتتاح دفتر کره جنوبی در دانشگاه اصفهان، افزود : روابط علمی بین 2 کشور کره و ایران اهمیت بسیاری دارد و برای حفظ این تعاملات تلاش می کنیم.
سفیر کره جنوبی در تهران همچنین اصفهان را مرکز فناوری در کشور ایران خواند و گفت: ظرفیت همکاری های بسیاری با شرکت های کوچک و متوسط این خطه در زمینه فناوری های برتر و صنعتی وجود دارد.
وی اضافه کرد : کره جنوبی پس از یک دوره جنگ و نابودی که داشت توانست به توسعه اقتصادی و فناوری برسد و امروز آماده است تا کشورهای دوست از جمله ایران را در این توسعه شریک کند.
اتاق کره (Korea Corner) با توجه به انتخاب دانشگاه اصفهان از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع علمی ارتباط با دانشگاه های کره با هدف توسعه همکاری های علمی بین 2 کشور در این دانشگاه افتتاح شد.
3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74240/زمینه-همکاری-کره-و-ایران-در-بخش-شرکت-های-کوچک-و-متوسط-وجود-دارد
بستن   چاپ