پیام سپاهان
سامانه های تهویه مطبوع 45 درصد انرژی ساختمان را مصرف می کنند
يکشنبه 20 آبان 1397 - 16:36:00
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور گفت :سامانه های تهویه مطبوع 45 درصد انرژی ساختمان ها را مصرف می کنند ، بدین سبب دستگاه های گرمایشی و سرمایشی باید منطبق با اقلیم هر منطقه طراحی و نصب شود.
به گزارش ایرنا، احمدرضا طاهری اصل روز یکشنبه در نشست خبری نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان افزود: مصرف بد آب، انرژی و افزایش آلودگی به معضلات زیست محیطی کشور دامن زده است و بدین جهت لازم است در مصرف انرژی و نیز استفاده بهینه از سامانه های گرمایشی و سرمایشی دقت لازم انجام شود.
وی همچنین تغییرات اقلیم را یکی از مشکلات کنونی کشور دانست و افزود: میانگین بارش در کشور 249 میلی متر و یک سوم متوسط جهانی است این در حالیست که با در دست داشتن منابع انرژی نمی توانیم به صورت مطلوب از آن استفاده کنیم.
وی بارش سالانه کشور را حدود 400 میلیارد مترمکعب تخمین زد و افزود: حدود 208 میلیارد مترمکعب آن براثر تغییرات اقلیمی تبخیرمی شود و تنها 38 میلیارد مترمکعب آب های زیرزمینی و 92 میلیارد مترمکعب آب های سطحی در کشور باقی می ماند.
طاهری اصل با بیان اینکه ایران کشوری با عرض جغرافیایی بالا با روزهای آفتابی است ، گفت :300 روز آفتابی امکان مهمی برای استفاده از انرژی طبیعی است.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشورافزود: 32 میلیارد مترمکعب فاضلاب هر ساله در ایران تولید می شود که می توان پس از تصفیه برای کشاورزی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه پدیده اینورژن در ماه های آتی نمایان می شود، ادامه داد: این پدیده حاصل از آلوده کننده های ثابت (موتورخانه ها، بخاری های ساختمان، سیستم گرمایش ساختمان ها و نیروگاه های تولید برق) است که باید بر روی ارتقای کار و بهینه سازی و معاینه موتورخانه ها آموزش های لازم به مردم صورت بگیرد.
نمایشگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی 29 آبان تا دوم آذر امسال در محل دائمی نمایشگاه های استان اصفهان برگزار می شود.
** فرونشست زمین اصفهان را تهدید می کند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این نشست گفت: ساختمان های اصفهان به دلیل فرونشست آب های زیرزمینی در حال ترک خوردن است.
غلامحسین عسگری افزود: در دامنه اصفهان 1.5 متر فرونشست زمین را شاهد هستیم که ساختمان ها در حال جدا شدن از هم هستند و اگر زاینده رود احیا نشود و خشکسالی تداوم یابد ساختمان های میراثی و پل های تاریخی نیز تخریب می شوند.
**رسالت نمایشگاه برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اقتصادی است
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: رسالت این شرکت برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اقتصادی است.
علی یارمحمدیان اظهار داشت: شرکت نمایشگاه ها فرهنگ سازی در زمینه های مختلف را وظیفه خود می داند از این رو نمایشگاه های بین المللی آب و انرژی در ساختمان، صنعت حمل و نقل از 27 تا 30 دی ماه در اصفهان برگزاری می شود.
وی ادامه داد: همچنین از 29 آبان تا 2 آذر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در پنج حوزه اصلی از جمله تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، لوله و اتصالات و سیستم اتوماسیون خانگی برگزار می شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در پایان با اشاره به استقبال از سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: حدود 60 میلیارد ریال کتاب در این نمایشگاه به فروش رفت و 100 هزار نفر ازآن بازدید کردند.
9913/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74242/سامانه-های-تهویه-مطبوع-45-درصد-انرژی-ساختمان-را-مصرف-می-کنند
بستن   چاپ