پیام سپاهان
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور:
ICT صنعتی ثروت‌آفرین و اشتغالزا است
سه شنبه 22 آبان 1397 - 7:56:12 AM
ایسنا
پیام سپاهان - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: ICT همواره به عنوان صنعتی ثروت آفرین و اشتغالزا، منجر به رشد تولید و اشتغال در کشور می شود.
  محمدباقر اثنی‌عشری  در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی اتوکام، کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات، استارتاپ و ششمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال، با اشاره به فرآیند تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه ای با 14 هزار عضو در 28 استان کشور، اظهار کرد: در برآوردی از ICT بدون اپراتورها، نقش و تاثیرگذاری این بخش در اقتصاد کشور به اندازه صنعت و معدن، دو برابر صنعت حمل و نقل و نصف صنعت خودرو است.
وی با بیان اینکه در برنامه دولت دوازدهم سهم IT دوبرابر شده است، افزود: ICT همواره به عنوان صنعتی ثروت آفرین و اشتغالزا، منجر به رشد تولید و اشتغال در کشور می شود و در کاهش نرخ بیکاری تاثیرگذار است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ورود جوانان با ایده پردازی به این عرصه را موجب رشد کشور دانست و خاطرنشان کرد: صنعت ICT از ابزارهایی است که می توان برای مبارزه با مفاسد از آن استفاده کرد و در نهایت موجب رفاه و آسایش مردم خواهد شد. 
ضرورت افزایش سواد الکترونیکی در سطح جامعه
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم، سیاست های کلی برنامه ششم را کسب جایگاه برتر در دولت الکترونیک، توسعه محتوا در فضای مجازی تا پنج برابر فضای کنونی و توسعه شبکه های بومی و ساماندهی فضای سایبری عنوان کرد. 
حمیدرضا فولادگر با انتقاد بر اینکه در حوزه دولت الکترونیک نه تنها در سطح جهانی، بلکه در سطح کشور نیز رتبه خوبی نداریم، تصریح کرد: برای ارتقا دولت الکترونیک سالانه باید 7.5 درصد رشد داشته باشیم و 12.5 درصد از مراجعات حضوری مردم به ادارات کاهش یابد. 
وی با تاکید بر ضرورت افزایش سواد الکترونیکی در سطح جامعه، اظهار کرد: برای تحقق دولت الکترونیک جلساتی از طریق کمیته IT در کمیسیون صنایع مجلس برگزار شده و خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه از راه اندازی سازمان ملی کارآفرینی شامل کسب و کارهای مجازی، استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا خبر داد و ابرازامیدواری کرد در کسب و کارهای نو بتوانیم شرایط رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم کنیم.
تغییر رویکرد در صنایع استان الزامی است
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان نیز در این مراسم رتبه های برتر استان اصفهان را در بخش ها صنعت، کشاورزی و ... برشمرد و گفت: طی 10 سال گذشته کشور دچار تغییر اقلیم شده و شاید پدیده خشکسالی به یک مشکل دائمی در استان تبدیل شود، بنابراین باید خود را آماده این شرایط کنیم. 
حمیدرضا طباطبایی افزود: اگر این روند ادامه یابد، تغییر رویکرد در صنایع استان الزامی است و یکی از موارد مورد توجه IT است در این راستا اصفهان باید در بخش نرم افزار و سخت افزار به مقام شاخصی در کشور دست یابد.
وی همچنین تحریم های گذشته را مبتنی بر اجماع بین المللی دانست و گفت: اما در شرایط فعلی و پس از قبولی برجام و عهدشکنی آمریکا، انتظار می رود که اجماع بین المللی علیه آمریکا باشد. 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/74396/ICT-صنعتی-ثروت‌آفرین-و-اشتغالزا-است
بستن   چاپ