پیام سپاهان
بزرگ بودن بدنه دولت بن بست اقتصادی کشور است
سه شنبه 22 آبان 1397 - 10:45:16 AM
ایسنا
پیام سپاهان- مصطفی رناسی در در كمیسیون پایش اتاق بازرگانی، با اشاره به آغاز دوردوم تحریم های آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: با وجود اینکه تحریم ها محدودیت هایی را برای کشور به همراه دارد، اما به دلیل محدود شدن درآمدهای نفتی دولت و کاهش روابط تجاری با کشورهای مختلف، درصورت انتخاب استراتژی مناسب از سوی فعالان اقتصادی می توان به تقویت تولید داخل امیدوار بود.

وی به سنگ اندازی های مختلف در راه تولیدکنندگان و صنعتگران اشاره كرد و افزود: اگر ایجاد اشتغال برای هر خانوار ایرانی بیش از پرداخت یارانه های مختلف از جمله یارانه سوخت در دستور کار دولت قرار گیرد، می تواند علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده ها پیامدهای مثبت اجتماعی نیز به همراه داشته باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان فساد را عفونت اقتصاد دانست و تصریح کرد: اعمال سیاست های هر چند درست اقتصادی تا زمانی که جلوی فساد اقتصادی گرفته نشود موثر نبوده و حتی آثار سوء نیز خواهد داشت و شفافیت در عملکرد تمام ارگان ها مزایای زیادی برای کشوردر پی داشته و موجب تقویت اعتماد مردم به دولت خواهد شد.  

وی مطبوعات و رسانه ها را یكی از مهم ترین ابزار جلوگیری از فساد دانست و گفت: اگر رسانه ها به وظایف خود به خوبی عمل كنند، ریشه بسیاری از فسادهای اقتصادی مشخص شده و می توان با جلوگیری از نقاط ضعف کشور به شفافیت و پالایش عملکرد افراد پرداخت.

رناسی با تاکید بر لزوم توجه دولت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه به ویژه در دوران تحریم، توجه به خرد جمعی و منافع ملی را از مهم ترین اقدامات کنونی دولت دانست.

رییس كمیسیون بهبود فضای كسب و كار اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست ثبات و اصلاح ساختار اقتصادی کشور را مرهون آرامش سیاسی دانست و گفت: احترام به نظرات مخالف و انتقادپذیری موجب آرامش سیاسی خواهد شد. 

مرتضی بیشه فراگیری نهادهای خصوصی در کشور را لازمه نهادینه شدن دموکراسی دانست و افزود: بزرگ شدن بدنه دولت بن بست اقتصادی کشور بوده و لازم است استراتژی های گذشته اصلاح شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74399/بزرگ-بودن-بدنه-دولت-بن-بست-اقتصادی-کشور-است
بستن   چاپ