پیام سپاهان
گردشگری آنلاین بهترین راهکار برای کاهش هزینه و جذب گردشگر
سه شنبه 22 آبان 1397 - 10:48:40 AM
ایسنا
پیام سپاهان- مهدی اشراقی، در این همایش به تشریح مسئله گردشگری آنلاین و بررسی زوایای گوناگون آن پرداخت.

این فعال گردشگری در بخشی از سخنان خود گفت: امروز مدل تجاری "بی تو بی" (بیزنس تو بیزنس) در عرصه گردشگری یک مدل از دور خارج شده و منسوخ است، چرا که این مدل هزینه زیادی را تحمیل کرده و در نهایت نتیجه مورد نظر را تامین نمی کند.

او تصریح کرد: مثلا حضور در نمایشگاه های بین المللی و معتبر گردشگری خارجی امروز دیگر نقش موثری در رشد و توسعه گردشگری ما ندارد، چراکه با افزایش قیمت ارز و به دنبال افزایش قیمت هزینه های جانبی برگزاری نمایشگاه و همچنین ناتوانی دولت در تامین بخش عمده این هزینه ها و از سوی دیگر استفاده از روش های نامطلوبی مانند چاپ بروشورهای تبلیغاتی در نمایشگاه و عدم توجه مردم به آنها همه و همه هزینه های گزافی را بر دوش ما قرار می دهد، بی آنکه نتیجه مطلوب را حاصل کنیم.

اشراقی با بیان اینکه ورود به عرصه گردشگری آنلاین بهترین راهکار برای کاهش هزینه و جذب گردشگر بیشتر است، تصریح کرد: براساس آمارها بیش از 80 درصد مردم پیش از سفر به جستجوی اطلاعات مختلف در فضای اینترنت می پردازند، بنابراین ما باید بتوانیم این حجم زیاد از افراد آماده به سفر را در اینترنت کنترل کرده و برای جذب آنها از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

او آموزش نحوه جذب گردشگران در فضای مجازی را یک ضرورت دانست و گفت: تورگردانان ما باید ابتدا با ضرورت این مسئله و سپس روش های آن آشنا شوند.

این فعال گردشگری افزود: طی سالهای اخیر دفاتر مسافرتی و گردشگری یک به یک در حال تعطیل شدن است و این تنها به دلیل نابلدی مسئولان این مراکز برای حضور در فضای مجازی و استفاده مفید از آن برای جذب گردشگر است.

اشراقی خلق ایده بر اساس نیازهای موجود را گام مهمی در شکل گیری پروسه بازاریابی اینترنتی دانست و گفت: بررسی موارد موفق در زمینه خلق ایده نشان می دهد که این مسئله مهم ترین گام در این زمینه است. مثلا فعالیت های موفقی مانند دیجی کالا و تیوال در ایران از نمونه هایی است که با خلق یک ایده خوب بر اساس نیاز امروز جامعه منجر به یک رخداد موفق آمیز شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74400/گردشگری-آنلاین-بهترین-راهکار-برای-کاهش-هزینه-و-جذب-گردشگر
بستن   چاپ