پیام سپاهان
شهرداری ها سهم نیم درصدی کتابخانه های اردستان را نمی پردازند
سه شنبه 22 آبان 1397 - 14:51:39
پیام سپاهان - کاشان - رئیس کتابخانه های عمومی اردستان گفت: 0.5 در صد سهم عوارض کتابخانه های این شهرستان از سوی شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد پرداخت نمی شود.
به گزارش ایرنا، عفت باقری روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته کتابخوانی بیان کرد: هیچ واریزی از سوی شهرداری ها بابت نیم درصد حق کتابخانه ها در سال 97 واریز نشد.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاه ها به ویژه نیکوکاران یادآور شد: تنها 800 میلیون ریال سال گذشته اعتبار داشتیم اما برای سال جاری 2 میلیارد ریال پیش بینی شده بود که تا کنون افزون بر 210 میلیون ریال تخصیص یافته است.
رئیس کتابخانه های عمومی اردستان افزود: هشت متر فضای کتابخانه ای به ازای هر 100 نفر نیاز است، فضای موجود در شهرستان 2 هزار و 400 متر می باشد و تا چشم انداز 1404 باید به پنج هزار و 250 متر برسد.
وی با اشاره به وجود 95 هزار جلد کتاب عنوان کرد: باید به ازای هر چهار نفر از جمعیت، یک کتاب داشته باشیم و تا چشم انداز افزون بر 55 هزار جلد فاصله داریم.
باقری همچنین گفت: هشت درصد جمعیت شهرستان اردستان تا کنون عضو کتابخانه های عمومی شدند که اعضا باید در نهایت 35 درصد جمعیت باشد اما تا چشم انداز 27 درصد فاصله داریم و باید نسبت به جذب 12 هزار نفر دیگر اقدام کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی ها برای ساخت 2 باب کتابخانه در روستاهای نیسیان در دهستان برزاوند و تلک آباد در بخش زواره گفت: فردی نیکوکار نیز ساختمانی را جهت کتابخانه شهر مهاباد با قراردادی 20 ساله در اختیار قرار داده که البته نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
رئیس کتابخانه های عمومی اردستان همچنین به مشکلاتی مانند گرانی کاغذ و چاپ اشاره و تاکید کرد: کتاب حافظه بشری است که البته این روزها با ورود فضای مجازی نیز به حاشیه رفته اما فعالان رسانه ای می توانند در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش آفرین باشند.
به گفته وی، 6 باب کتابخانه عمومی با سه هزار و 500 نفر عضو در شهرستان اردستان فعال است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74420/شهرداری-ها-سهم-نیم-درصدی-کتابخانه-های-اردستان-را-نمی-پردازند
بستن   چاپ