پیام سپاهان
ساماندهی کویر مرنجاب با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است
سه شنبه 22 آبان 1397 - 14:51:40
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل گفت: شرایط کنونی گردشگری در کویر مرنجاب پذیرفتنی نبوده و تمهید زیرساخت ها با مشارکت بخش خصوصی ضروری است.
اسماعیل بایبوردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برنامه هایی از جمله برای ساماندهی مسیر مرنجاب تدوین شده تا از مشارکت شرکت های دانش بنیان جهت بهبود وضعیت این جاده استفاده کنیم.
وی با تاکید بر راه اندازی یک مجتمع گردشگری افزود: پیگیر جذب سرمایه گذار جهت ایجاد مجموعه ای کامل شامل سالن غذاخوری، فضاهای تفریحی، عرضه محصولات محلی، صنایع دستی و نمایشگاه فرش هستیم تا در کنار افزایش زمان ماندگاری گردشگران در منطقه، موجب رونق اقتصاد جامعه محلی شویم.
فرماندار آران و بیدگل عنوان کرد: همچنین به دنبال جانمایی و ساماندهی آفرود و موتورسواری در کویر مرنجاب هستیم تا جلوی بی برنامگی و تخریب منابع طبیعی و محیط زیست منطقه گرفته شود.
وی اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت های اینترنت، تلفن و فانوس های جهت نما نیز در کویر مرنجاب ضروری است که البته در سفر مهرماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منطقه، دستور پوشش صادر و نصب آنتن های تلفن همراه آغاز شده که امید می رود بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد.
بایبوردی یادآور شد: گروهی از نیروهای فوریت های پزشکی با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در روزهای اوج حضور گردشگران در مرنجاب مستقر می شوند و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می پردازند.
وی تصریح کرد: مشکلات کنونی از 10 سال پیش وجود داشته اما برطرف کردن اساسی آنها و فراهم کردن زیرساخت ها نیازمند زمان و اعتبار است که امید می رود با عزم جدی بزودی کاستی ها برطرف شود.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری پایدار در کویرات آران و بیدگل گفت: باید فرهنگ گردشگر پذیری بین همه دست اندرکاران از جمله راهنمایان و گردشگران ترویج شود تا شاهد توسعه ای متوازن باشیم.
مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران همجوار دریاچه نمک، کویر مسیله، نوار بند ریگ و پارک ملی کویر در فاصله 53 کیلومتری آران و بیدگل واقع می باشد که در چند سال گذشته مورد توجه گردشگران به ویژه علاقه مندان سافاری و آفرود قرار گرفته است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74423/ساماندهی-کویر-مرنجاب-با-مشارکت-بخش-خصوصی-امکان-پذیر-است
بستن   چاپ