پیام سپاهان
یک پژوهشگر حوزه و دین:
حکومت پیامبر (ص) مردمی بوده است
سه شنبه 22 آبان 1397 - 18:20:46
پیام سپاهان - یک پژوهشگر حوزه و دین گفت: حکومت پیامبر (ص) مردمی بوده است، پیامبر یک دین دار بود که مردم را در مکه راهنمایی می‌کرد و زمانی‌که وارد مدینه شد به دلیل اینکه عاقل، عادل و... بود همه مردم گفتند، او حاکم ما باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حجت الاسلام احمد عابدینی در مراسم نودمین سالروز تولد شهید بهشتی در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: یک سوال مهم و اساسی دارم آن هم اینکه پیامبر به عنوان یک دین دار حکومت تشکیل داد یا حکومت دینی به دست پیامبر سپرده شد؟ حکومت پیامبر یک حکومت عاقلانه، عارفانه و مهربانانه بوده است. سوال بعدی این است که چرا از دل آن حکومت دینی و حکومت فقهی بیرون آمد؟
وی افزود: پیامبر(ص) یک دین دار بود که مردم را در مکه راهنمایی می‌کرد و زمانی‌که وارد مدینه شد به دلیل اینکه عاقل، عادل و ... بود همه مردم گفتند او حاکم ما باشد. آیا این اتفاق حکومت دینی است؟ یا یک شخص عاقل و مهربان حکومت تشکیل داده است؟ حکومت هیچ قداستی ندارد. حکومت یک امر زمینی است او از این امر استفاده کرد و اخلاق و اسلام را در میان مردم ترویج داد.
این پژوهشگر حوزه و دین با نقل یک اتفاق تاریخی در زمان پیامبر(ص) در مدینه، ادامه داد: پیامبر هیچگاه به مردمی که بر آنها حکومت می‌کرد، نگفت عاقلم و عقلم از کسی بیشتر است، در حالی که علقش بیشتر بود، وقتی پیامبر وارد مکه شد از زنان بیعت گرفت.
عابدینی تصریح کرد: حکومت پیامبر مردمی بوده است، اگر حکومت امر الهی بود، حضرت علی(ع) با آب بینی بز با آن برخورد نمی‌کرد.
کد خبرنگار:13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74451/حکومت-پیامبر-(ص)-مردمی-بوده-است
بستن   چاپ