پیام سپاهان
نگاه امنیتی به تشکل های مردمی آسیب زاست
سه شنبه 22 آبان 1397 - 22:11:41
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: نگاه امنیتی به تشکل های مردمی و سازمان هایی که از داوطلبان و علاقمندان به حوزه های گوناگون شکل می گیرد، نادرست و آسیب زاست.
به گزارش ایرنا، محمود ابراهیمی عصر سه شنبه در نخستین نشست از دومین دوره نشست های تخصصی آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: فضا برای فعالیت مردم در عرصه های گوناگون باید بیش از گذشته باز شود، زیرا شهروندان عواملی مهم در حل مشکلات اجتماعی به شمار می روند.
وی تاکید کرد: تشکل های مردمی را نباید رقیبانی برای دولت و حاکمیت تلقی کرد، بلکه این مجموعه های مردمی در کنار دولت و مشاور حاکمیت هستند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان، برنامه محوری را لازمه فعالیت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: کار برنامه ریزی شده و هدفمند باید جای کارهای هیاتی بی برنامه را بگیرد، برای مثال نبود برنامه ریزی مشخص سبب شد تا آمران به معروف و ناهیان از منکر، به نام دین و مذهب به اسلام ضربه وارد کردند و در نهایت دستاوردی هم کسب نشد.
همچنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان نیز در این نشست در باره اهمیت تبادل تجارب بین اعضای سازمان های مردمی سخن گفت و افزود: انتقال دانش ها و مهارت ها باید جزو اصلی ترین رویکردهای تشکل های بانوان و خانواده قرار گیرد.
سهیلا اثنی عشران در باره لزوم شبکه سازی نهادهای مدنی اظهار داشت: این امر از موازی کاری به عنوان آفت فعالیت ها، جلوگیری می کند و اجرای برنامه ها را شتاب می بخشد.
وی تاکید کرد: همه شهروندان باید مسوولیت های اجتماعی خود را بیش از گذشته به جا آورند و در مواجهه با مسائل مختلف بی تفاوت نگذرند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: قدمت نهادهای مدنی در ایران به اندازه تاریخ این کشور است و همواره تشکل های داوطلبانه بویژه در امور خیرخواهانه در سرزمین ما فعالیت می کرده اند.
نخستین نشست از دومین دوره نشست های تخصصی آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان این تشکل ها با هدف هم افزایی و آموزش مقوله هایی مانند طرح نویسی و جلب مشارکت، در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.
در قالب این نشست تخصصی، کارگاه های آموزشی برای اعضاء و مدیران تشکل های بانوان و خانواده سه استان یاد شده برپا می شود.
2 هزار و 733 تشکل مردمی در حوزه بانوان و خانواده در ایران فعالیت می کنند.
/6027/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74470/نگاه-امنیتی-به-تشکل-های-مردمی-آسیب-زاست
بستن   چاپ