پیام سپاهان
زنگ دانایی در پایتخت کتاب ایران نواخته شد
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 15:08:01
پیام سپاهان - کاشان - آیین نواختن زنگ دانایی در پایتخت کتاب ایران روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی با میزبانی مدرسه ابتدایی طالبیان مقدم کاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: ریشه های کنونی شغل یابی در آینده پاسخگوی نیازها نخواهد بود، زیرا بخش قابل توجهی از اشتغال بر اساس دانش و از سوی شرکت های دانش بنیان تعریف خواهد شد.
محسن جوادی افزود: بر این اساس وضعیت اشتغال در آینده ایران نیز مبتنی بر دانایی خواهد بود و کتابخوانی به واقع فضایی برای انتخاب درست شغل می تواند ایجاد کند.
وی تاکید کرد: کتاب خواندن البته مزیتی برای سودجویی نیست، بلکه می تواند تقویت کننده دانایی و توانایی برای ایجاد فضای اشتغال باشد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ملتی که دانش آموزانش کتاب نخوانند، نیروی انسانی ماهری نخواهد داشت؛ البته امروز شرایط ما مناسب است اما باید برای بهبود آن تلاش ها استمرار یابد.
وی در ادامه شعار بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 'حال خوش خواندن' را یادآور شد و بیان کرد: کتاب خواندن به واقع حال خوشی به انسان می دهد که بسیاری از علاقه مندان آن را تجربه کردند و امروزه با عنوان کتاب درمانی نامیده می شود.
جوادی اضافه کرد: کتابخوانی به واقع برابر دینداری، ادب و فرهنگ است و از ابتلا به برخی ناراحتی ها پیشگیری می کند.
به گزارش ایرنا، راه اندازی باشگاه کتابخوانی رویش و پویش در مدرسه ابتدایی طالبیان مقدم، دیدار از کتابفروشی ها و گفت و گو با جوانان و علاقه مندان، آغاز بکار قطار شهری دانایی و مهربانی، راه اندازی نمایشگاه کتاب در زندان کاشان از جمله برنامه های روز نخست هفته کتاب با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان می باشد.
کاشان اسفندماه 96 به دلیل برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین آنها به عنوان 'پایتخت کتاب ایران' برگزیده شد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74519/زنگ-دانایی-در-پایتخت-کتاب-ایران-نواخته-شد
بستن   چاپ