پیام سپاهان
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
آمادگی راه اندازی باشگاه کتابخوانی در زندان کاشان وجود دارد
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 18:20:30
پیام سپاهان - کاشان - معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی این وزارتخانه برای راه اندازی باشگاه‌ کتابخوانی در زندان‌ کاشان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن جوادی روز چهارشنبه در جمع زندانیان کاشان بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده همکاری برای تجهیز کتابخانه و فرستادن کتاب به زندان است و از هر برنامه ای برای تسهیل دسترسی به کتاب پشتیبانی خواهد شد.
وی افزود: همچنین در گفت و ‌گوها با مسئولان قضایی می توان پیشنهاد در نظر گرفتن بخشودگی‌هایی برای زندانیان کتابخوان را بررسی کرد.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: زندگی فرصتی کوتاه است که از مجموعه خوشی ها و دشواری ها شکل می گیرد و گاه برخی مسائل منجر به برخی محدودیت ها می شود که با کمک کتاب می توان از آن هم برای شکوفایی بهره گرفت.
وی با بیان اینکه کتاب بهترین دوست انسان بوده و می تواند آینده افراد تحت تاثیر قرار دهد، عنوان کرد: پژوهش هایی در برخی کشورها استفاده از کتاب را به عنوان یک روش درمانی مورد توجه قرار داده که نشانگر عمق اثرگذاری کتاب می باشد.
رئیس زندان کاشان نیز در ادامه یادآور شد: 10 هزار جلد کتاب در کتابخانه این زندان وجود دارد و نزدیک به 500 نفر عضو فعال آن هستند.
سیدرضا موسوی گفت: 55 نشست کتابخوانی نیز تا کنون با حضور ناشران و مولفان در زندان کاشان برگزار شده و تعدادی از کتابخوانان فعال در جریان این نشست ها به منتقد کتاب تبدیل شدند.
به گزارش ایرنا، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در آیین آغاز بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به کاشان سفر کرده است.
حضور در گلزار شهدا، آیین نواختن زنگ دانایی، دیدار با جمعی از فعالان حوزه نشر، راه اندازی باشگاه کتابخوانی رویش و پویش در مدرسه ابتدایی طالبیان مقدم، نشستی خبری با اصحاب رسانه و شرکت در جلسه شورای اداری از برنامه های سفر جوادی به پایتخت کتاب ایران می باشد.
کاشان اسفند 1396 به عنوان 'پایتخت کتاب ایران' برگزیده شد.
24 آبان، روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/74542/آمادگی-راه-اندازی-باشگاه-کتابخوانی-در-زندان-کاشان-وجود-دارد
بستن   چاپ